رئیس شورای هماهنگی بانکها با تاکید بر ضرورت ساماندهی همه موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز و متخلف گفت: اعتماد مردم به موسسات اعتباری تا حدود زیادی کاهش یافته و مردم ترجیح می‌دهند به سمت بانک‌ها و موسسات تحت نظارت بانک مرکزی بروند.
کد خبر: ۸۵۵۸۹۱۷
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالناصر همتی، رئیس شورای هماهنگی بانکها افزود: گزارش‌های ما از شهرستان‌ها نیز نشان می‌دهد در دو ماه اخیر میزان جذب سپرده‌ها بیشتر شده است و مردم ریسک کمتری را می پذیرند.

وی گفت: البته نرخ رشد سپرده برخی بانک‌ها که در مورد نرخ سود بانکی تخلف دارند تا 30 درصد نیز افزایش یافته اما 800 هزار میلیاردی نقدینگی به جایی خارج از سیستم بانکی نرفته بلکه بخشی از ان به سمت موسساتی رفته است که پایبندی به توافق بانکی ندارد.

همتی گفت: این روند ادامه دار نخواهد بود چون وقتی قرار است بانکهای بزرگ تعهدات زیادی در کشور انجام دهند و منابع آنها نیز خارج شود و به موسساتی که با اهداف خاص سرمایه جذب می‌کنند روانه می شود، آنها هم ناچارند رفتار جذب منابع را تغییر دهند و امیدواریم این بازی زودتر تمام شود.

وی افزود: با این حال در چند ماه اخیر اعتماد مردم نسبت به این موسسات تا حدود زیادی از دست رفته است و باید به سمتی برویم که الزامات قانونی، نظارتی و تنبیهی موسسات بتواند قانون عملیات بانکی بدون ربا را به درستی اعمال کند.

مدیر عامل بانک ملی ایران اظهار داشت: مشکل اصلی ما عملیات بانکی نیست، بلکه معضل ضوابط اجرایی، نظارتی، کنترلی و تنبیهی است که به درستی مشخص و تعریف نشده است.
منبع: مشرق
ارسال نظرات