استاندارکهگیلویه وبویراحمد ازکاهش حجم شبنامه‌،شایعه‌ وشکایت دردولت تدبیروامید در این استان خبرداد و گفت اعتمادعمومی وامیدایجاد شده است.
کد خبر: ۸۵۵۹۰۷۲
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یاسوج /سید موسی خادمی درنشست خبری با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته دولت به تشریح دستاوردهای دولت یازدهم پرداخت و اظهار کرد: دولت یازدهم در حالی شروع به کار کرد که کشور دچار مشکلات سیاسی، اقتصادی فراوانی بود.

وی ابراز داشت : قبل از دولت تدبیر و امید، خودزنی‌ها و مسائل حاشیه‌ای در این استان بالا اما اکنون آن فضا دیگر وجود ندارد.

وی افزود: اعتماد عمومی و رشد فهم متقابل در کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید نسبت به سایر استان‌ها کشور رشد چشمگیری داشته و در قیاس باگذشته آرام‌تر شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کاهش حجم شبنامه‌، شایعه‌ و گزارش‌های تخریبی در دولت تدبیر و امید در این استان خبرداد و گفت امید و اعتماد عمومی در مردم استان ایجاد شده است.

خادمی به فرا رسیدن هفته دولت اشاره کرد و گفت: هفته دولت هفته پاسداشت خدمات ارزنده شهیدان رجایی و باهنر است که خدمات ارزنده را در راه آرمانها و ارزرشهای انقلاب به مردم و این انقلاب ارائه دادند.

عالی ترین مقام اجرای استان با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد توانسته است رتبه دوم بعد از هرمزگان را در تحقق ایجاد درآمد ها به خود اختصاص دهد.

این در حالی است که این استان رتبه دار بیکاری در کشور می باشد و در علم اقتصاد هرگاه رشد اقتصادی ایجاد شود باید نرخ بیکاری کمتر شود ، کهگیلویه و بویراحمد با 16 درصد نرخ رشد بیکاری از استان های بیکار کشور محسوب می شود که نسبت به 2 درصد رشد اقتصادی سال جاری نیز2 درصد به نرخ بیکاری آن اضافه شده است.

استاندار به آبرسانی کهگیلویه بزرگ از سد کوثر اشاره کرد و افزود: این پروژه که مناطق زیادی از کهگیلویه بزرگ را آبیاری خواهد کرد  بهزودی آغاز می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کل اعتبارات مصوب استان در سال 92 از محل‌های مختلف 352 میلیارد تومان بود اظهار کرد: این رقم در سال 94 به 640 میلیارد تومان رسیده است.

خادمی ببا بیان اینکه اعتبارات استانی در دو سال اخیر رشد 120درصدی را نشان میدهد، ابراز کرد: 352 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در سال 92 به استان تعلق گرفته است که از این میزان 167 میلیارد تومان آن تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی در سال 94 ، 640 میلیارد تومان متناسب با پروژه های عمرانی و اقتصادی به استان تعلق گرفته است، گفت: این میزان نشان دهنده توجه دولت و توجه مسئولان استانی به توسعه استان را نشان میدهد.

خادمی به اجرای  پروژه های هفته دولت در سالجاری اشاره کرد و افزود: امسال 236 پروژه در دست اقدام داریم .

وی اعتبار پروژه های افتتاحی عمرانی را 148 میلیارد تومان دانست و افزود: در همین زمینه اعتبار پروژه های کلنگ زنی عمرانی 23 میلیارد تومان است.

استانداراعتبار پروژه های افتتاحی اقتصادی در هفته دولت را  124 میلیارد تومان دانست و ابراز کرد:در همین زمینه نیز اعتبار پروژه های کلنگ زنی اقتصادی  13 میلیارد تومان است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با جمع‌بندی پروژه‌های عمرانی در طول دو سال دولت تدبیر و امید تصریح کرد: در کل 908 پروژه داشتیم که 771 پروژه عمرانی و 134 پروژه اقتصادی بوده است.

خادمی گفت: از مجموع این تعداد پروژه 748 پروژه افتتاحی و 150 پروژه کلنگ‌زنی بوده است که 637 میلیارد تومان برآورد انجام آنها می‌باشد.

خادمی در ادامه به کلنگ زنی راه اهن یاسوج اقلید اشاره کرد و گفت: در آینده نزدیک این پروژه که یک مطالبه عمومی برای مردم استان است با حضور اعضای دولت و خود رئیس جمهور محترم کلنگ زنی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه به پیمانکار واگذارشده است، ابرازکرد:در حال حاضر اجرای 10کیلومتر از بهسازی و زیرسازی این پروژه از سوی پیمانکار در حال اجراست.

استاندار تطویل باند فرودگاه یاسوج را یکی دیگر از پروژه های مهم استان در راه توسعه دانست و افزود: این پروژه  با 607 متر در حال حاضر به پیمانکار واگذار شده و در حال تهیه زیر ساخت های این پروژه است که این طرح نیز با حضور یکی از مسئولان  کشوری کلنگ زنی خواهد شد.

اسحق باقرزاده.

ارسال نظرات