وزیر بهداشت در نشست هم‌اندیشی علمی تقریب مذاهب:

با وجود تحریم‌ها توانستیم مدارج علمی خوبی بدست بیاوریم

وزیر بهداشت گفت: افتخار می‌کنیم که باوجود تحریم‌ها و مصیبت‌های زیادی که بر سرمان آوردند توانستیم مدارج علمی خوبی را کسب کنیم به‌طوریکه اکنون دانشجویان کشورهای همسایه علاقه‌مند به درس خواندن در دانشگاه‌های ایران هستند.
کد خبر: ۸۵۵۹۰۹۴
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در نشست هم‌اندیشی علمی تقریب مذاهب در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حضور پیدا کرد و گفت: همه همکاران بسیج جامعه پزشکی همواره در دفاع از حقوق مردم در کنار آن‌ها بوده و از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کرده‌اند.

هاشمی افزود: افتخار می‌کنیم که باوجود تحریم‌ها و مصیبت‌های زیادی که بر سرمان آوردند توانستیم مدارج علمی خوبی را کسب کنیم به‌طوریکه اکنون دانشجویان کشورهای همسایه علاقه‌مند به درس خواندن در دانشگاه‌های ایران هستند.

 وی ضمن تبریک هفته دولت گفت: اکنون نیز باید از پیچ و خم‌های تاریخی عبور کرده و مشکلاتی از جمله بیکاری را در کشور حل کنیم.

 رفع دغدغه مراجع عظام تقلید در رابطه با تجمیع بیمه‌ها
دکتر هاشمی سپس در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و به سوال‌های آن‌ها پاسخ داد؛ وی در خصوص تجمیع بیمه‌ها گفت: دغدغه مراجع عظام تقلید در رابطه با تجمیع بیمه‌ها را در برنامه ششم توسعه پیگیری می‌کنیم؛ قانونی که قرار بود به تجمیع بیمه‌ها در وزارت بهداشت بپردازد مربوط به برنامه پنج ساله توسعه بوده که متاسفانه این مسئله برآورده نشده و باید آن را در برنامه ششم توسعه پیگیری کنیم.

وی افزود: امیدواریم نمایندگان مجلس تمامی دستگاه‌ها را مکلف کنند تا بتوان آنچه را که در قانون پنجم توسعه بر آن تاکید شده بود در برنامه ششم پیگیری کنیم و بتوانیم برای دریافت خدمات پزشکی فعالیت کرده و به نتیجه مطلوبی برسیم.

 رضایت مردم از طرح تحول سلامت
وی با اشاره به طرح تحول سلامت یادآور شد: این طرح موجب افزایش خدمت رسانی به مردم و رضایت آن‌ها شده است، و پزشکان نقش مهمی در اجرایی کردن آن دارند و ما از اینکه به موقع نتوانستیم آنچه را که نیاز بود انجام دهیم از مردم پوزش می‌خواهیم چه بخش بیمه‌ای و غیر بیمه‌ای باید به موقع انجام وظیفه کرده و امیدواریم در سال پیش رو شرایط تغییر کرده و آن را به سرانجام برسانیم، آنچه که جامعه پزشکی می‌خواهد این است که همه آحاد مردم به ویژه رسانه‌ها و خبرنگاران پزشکان را در رسیدن به این هدف یاری کنند.

وی یاد آور شد: ما در تامین معیشت پزشکان بر خلاف تمام شایعه‌پردازی‌ها نتوانسته‌ایم به ایده‌ال‌ها رسیده و رفاه کلی آن‌ها را تامین کنیم، همه ارگان‌ها شرایط دولت و بودجه محدود آن را می‌دادند که امیدواریم در آینده گشایشی ایجاد شده تا بتوانیم خدمات پزشکی را به قیمت واقعی‌تری برسانیم و این انتظاری است که همه از دولت و مسئولین دارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش میزان زایمان سالم اظهار کرد: آن بخشی که مربوط به ما بوده است تلاش کرده‌ایم تا با بهره گیری از کار‌شناسان، ماما‌ها و بهورزان بتوانیم زمینه‌های افزایش زایمان سالم را فراهم کنیم در همین حال و با توجه تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید ارگان‌های دیگر نیز به ما کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار