در راستای دهه کرامت برگزارشد

نشست هم اندیشی روحانیون در شهرستان هیرمند

امام جمعه هیرمند درجلسه هماهنگی برنامه های دهه کرامت افزود: به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و ولادت امام رضا (ع) به نام دهه کرامت نامگذاری شده است
کد خبر: ۸۵۵۹۰۹۷
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج  ، حجت‌الاسلام گزمه امام جمعه شهرستان هیرمند در نشست هم اندیشی روحانیون ضمن تاکید بر برگزاری جشن های دهه کرامت در میان مردم  گفت: جشنهای دهه کرامت نباید دولتی برگزار شودوباید از حضورجدی مردم استفاده شده و مردم خود برگزارکننده این برنامه ها باشند.

امام جمعه هیرمند درجلسه هماهنگی برنامه های دهه کرامت افزود: به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و ولادت امام رضا (ع) به نام دهه کرامت نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این دهه، از ۱۰هیئت مذهبی خواهران دعوت به عمل آمده است تا یک برنامه ریزی صحیح برای دهه کرامت داشته باشند زیرا لازم است این دهه کرامت با حضور پررنگ مردم اداره شود.

حجت‌الاسلام گزمه به اهمیت حضور مردم در برنامه های دهه کرامت اشاره داشت و تاکید کرد: برنامه های دهه کرامت نباید دولتی برگزار شود و باید از حضور جدی اقشار مردم استفاده شده و مردم خود برگزارکننده برنامه های این دهه باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: هیئت های مذهبی نیز باید برنامه های متنوع و جذابی برای در این دهه داشته باشند و سیره و زندگی حضرت معصومه (ع) و امام رضا (ع) را برای مردم به‌ویژه قشر جوان تبیین کنند تا جوانان بیش از پیش از این دو بزرگوار الگو بگیرند.

امام جمعه  شهرستان هیرمند اظهار داشت: ما به دنبال برنامه های متحد شکل با بازدهی عالی هستیم و در برنامه ریزی باید از اندیشه های دیگران استفاده شود و با توجه به اینکه دنیای امروز، دنیای دو طرفه است ما که متولیان فرهنگ در جامعه هستیم باید از تفکرات دیگران استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از نکاتی که باید در این برنامه مورد توجه قرار گیرد برگزاری برنامه های دهه کرامت در مساجد است زیرا مساجد در همه جا اثرگذار بوده و نقش داشته اند و اجرای برنامه در مساجد، تأثیرگذاری بیشتری را به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام گزمه یادآور شد: لازم است در دهه کرامت در مورد اخلاق و سیره امام رضا (ع) صحبت شود و توجه به اینکه روز ولادت حصرت معصومه (س) به‌عنوان روز دختر نامگذاری شده است باید  نکات اخلاقی زندگی این بانوی بزرگ اسلام بیش از پیش  تبیین شود.

گزمه خاطر نشان کرد: معرفی دختران موفق به جامعه، برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های زندگی، تجلیل از دختران برتر در عرصه های مختلف، برگزاری  کلاس های مشاوره از قبیل فرزندداری و همسرداری، برگزاری گفتمان و قرائت زیارت امام رضا (ع) از جمله برنامه هایی است که کانون های می توانند در این ایام مورد توجه قرار دهند.

ارسال نظرات