با حضور اعضای کاروان کاروان زیرسایه خورشید، برگزیدگان اولین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی در زاهدان تجلیل شدند.
کد خبر: ۸۵۵۹۱۱۹
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج : معاون سیاسی ـ اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم با بیان اینکه هرقدر میزان مشارکت در کارهای هنری افزایش پیدا کند قطعا اهمیت موضوع بیشتر می‌شود، گفت: سلسله جشنواره‌های فضائل رضوی به دلیل اهمیت موضوع آن که پرداختن به فضائل امام رضا (ع) است،  در سراسر کشور در حال برگزاری است.

علی‌اصغر جمشیدنژاد همدلی و همزبانی را یکی از راه‌های موفقیت نظام و دولت در زمینه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: توافقات هسته‌ای بزرگترین و مهم‌ترین دستاورد دولت یازدهم است که تعامل ایران با جهان را بیش از پیش تقویت کرد.

وی ضمن بیان اینکه هفته دولت نشان دهنده رشادت‌های ملت ایران است گفت: بخش عمده فعالیت‌های دشمنان مبتنی بر ایجاد رعب و وحشت و تفرقه بین آحاد ملت ایران با هدف بهره‌برداری از ذخایر ملی بوده که خوشبختانه با اتحاد مردم در رسیدن به این خواسته ناکام مانده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار کرد: 298 اثر از استان‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره  ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی ارسال شده که امروز از نفرات برتر این جشنواره تجلیل شد.

حسین مسگرانی با بیان اینکه در زمینه هنرهای گرافیکی این جشنواره نخستین بار است که برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم با توجه به استقبالی که از این جشنواره شده است، شاهد استمرار آن در سال‌های آینده نیز باشیم

مولوی نذیر احمد سلامی هم در  آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیک افزود: برخی افراد به اشتباه گمان می کنند اهل تسنن ائمه و اهل بیت پیامبر را قبول ندارند که این باوری کوته نظرانه است زیرا هر مذهبی اعتقادات خود را دارد و در مذهب اهل سنت ائمه اطهار از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.
وی تصریح کرد: در مقام و منزلت ائمه سخنان زیادی به نقل از بزرگان اهل تسنن آمده که نشان دهنده علاقه مردم این مذهب به این افراد پاک و وارسته است.
نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام رضا (ع) همواره نزد اهل تسنن قابل احترام بوده و مردن سنی به این امام نگاه ویژه ای دارند.
وی همچنین از صفات طیبه امام رضا (ع) سخن گفت و ایشان را به عنوان یک الگو برای مردم معرفی کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این جشنواره خاطر نشان کرد: تجلیل از بزرگان در تمام ادیان به عنوان یک فرهنگ شناخته می شود و از آنجایی که در دین مبین اسلام حمد فقط برای خداوند است بنابر این تکریم و بزرگداشت در این دین باید رنگ و بوی خدایی داشته باشد.
حجت الاسلام عباس دانشی افزود: باید توجه داشت که حضرت محمد (ص) و امام رضا(ع) هر دو بنده خداوند بوده و بدون تقرب خداوند هیچ بنده ای جایگاه بالایی ندارد.
وی ادامه داد: زیارت بارگاه پیامبر و ائمه سرشار از توحید است اما باید توجه داشت که این زیارت از خرافات دور باشد.
وی تصریح کرد: این سری جشنواره ها در سال های اخیر در هفت نوبت در قالب جشنواره های پژوهشی اجرا شد و پنج کتاب نیز به چاپ رسید اما امسال با در خواست مسوولان مربوطه با عنوان جشنواره فرهنگ رضوی برگزار شد.
جشنواره فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی که از سری برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است با اعلام فراخوان تا 10 مرداد آثار مربوط را دریافت و روز یکشنبه با اعلام نفرات برتر در زاهدان به کار خود پایان داد.

.

ارسال نظرات