خبرهای داغ:
ایزدی گفت: " طرح محرم تا محرم" طرحی است که در همه استان ها در حال اجرایی شدن است چرا که این طرح ضمن توجه به بازار ها و تکیه ها می تواند مراسم های مذهبی را در هر محله ای احیاء کند.
کد خبر: ۸۵۵۹۱۴۴
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، اولین جلسه ستاد باز آفرینی با حضور ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بهسازی شهر ایران و مدیران ارشد استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بهسازی شهر ایران اظهار کرد: کیفیت وضعیت شهری یکی از چالش هایی است که همواره با آن روبرو هستیم در این میان، فقط مبحث" بافت فرسوده"  شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: تنزل شهری تنها به بافت فرسوده محدود نمی شود بلکه بحران هویت تاریخی، فقر شهری و آلودگی زیست محیطی  از دیگر مشکلات شهری است که برنامه ریزی دقیق آن در اسناد توسعه شهری پیش بینی نشده است.

وی با بیان اینکه در گذر از سه دهه به این موضوع با نگاهی کمی توجه شده است تصریح کرد: باید کمیت همچون کیفیت مورد توجه سیاستمداران و برنامه ریزان قرار گیرد چرا که این امر در تمام ابعاد زندگی شهری شهروندان تاثیر گذار است.

ساماندهی وضعیت شهری تنها وظیفه "شهرداری" نیست

ایزدی بافت های تاریخی، سکونتگاه های غیر رسمی و بافت های میانی را از مباحث مهمی دانست که باید آن را مورد بررسی قرار گیرد و تاکید کرد: مسئولان وظیفه دارند به راه حل برون رفت از این مسائل توجه کنند به دلیل این که،ساماندهی وضعیت نابسمانی شهری، تنها وظیفه شهرداری محسوب نمی شود و مشارکت دیگر مسئولان را نیز می طلبد.

این مقام مسئول ،گزارش های استانی، کارگروه های تخصصی و سیاست هایی که باید مورد هدف و بررسی قرار گیرد را از وظایف ستاد ملی برشمرد و بیان کرد: این ستاد ، تجلی همکاری نهاد های مختلف در حیطه وضعیت شهری است به طوری که، شرایطی را به وجود می آورد تا با هم افزایی در تامین منابع ملی با برنامه ریزی ها و اقدامات آِینده هماهنگ باشد.

ارائه تسهیلات بانکی در راستای ساماندهی بافت های تاریخی

وی ادامه داد: راه حل برون رفت از این مسئله نیازمند سیاستی است که با مشارکت دیگر دستگاه ها انجام می شود ، در این میان، آموزش مهارت پایه نقش کلیدی دارد که مشاهده تجارب در شهر های مختلف  اثبات شده است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بهسازی شهر ایران" طرح محرم تا محرم" طرحی است که در همه استان ها در حال اجرایی شدن است چرا که این طرح ضمن توجه به بازار ها و تکیه ها می تواند مراسم های مذهبی را در هر محله ای احیاء کند.

 وی توضیح داد:، باید از همه ابزارها و امکانات موجود برای تسریع در ساماندهی و نوسازی بافت های تاریخی استفاده شود تا شرایط برای زندگی ساکنان این مناطق که دارای هویت تاریخی و فرهنگی هستند بهتر از قبل فراهم شود.

 به گفته وی ،معاون وزیر راه و شهرسازی امیدواریم با ارائه تسهیلات بانکی از سوی بانک ها، سایر بافت های تاریخی سطح شهر نیز باسازی و ساماندهی شوند.

 

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها