یادداشت/ مهدی میرجلیلی- جانشین سازمان ورزش بسیج

پايگاه‌هاي استعداديابي و پرورش ورزشكاران حرفه‌اي

برگزاري المپيادهاي ورزشي همواره يكي از نقاط قوت ورزش بسيج محسوب مي‌شود. المپياد استعداديابي نوجوانان فرصت مناسبي است تا استعدادهاي ناب ورزشي را شناسايي كنيم.
کد خبر: ۸۵۵۹۱۷۳
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، برگزاري المپيادهاي ورزشي همواره يكي از نقاط قوت ورزش بسيج محسوب مي‌شود. المپياد استعداديابي نوجوانان فرصت مناسبي است تا استعدادهاي ناب ورزشي را شناسايي كنيم. 
در ورزش ايران معمولاً توجه زيادي به تيم‌هاي پايه و رده‌هاي سني مختلف نمي‌شود. اين در حالي است كه اين موضوع بارها و بارها به ورزش كشور ضرر زده. از آنجا كه توجه به زيرساخت‌ها به اندازه كافي نبوده بحث برگزاري مسابقات و المپيادهاي ورزشي با حضور تيم‌هاي پايه در دستور كار ما قرار دارد. بسيج براي آنكه به جامعه ورزش ايران كمك كند ورزشكاران مستعد را در چنين مسابقاتي شناسايي مي‌كند. اين در حالي است كه مقام معظم رهبري همواره بر اصل مهم «تهذيب، تحصيل و ورزش» تأكيد داشته‌اند. همين مسئله موجب شده تا ما هم براي رسيدن به اين مهم تيم‌هاي پايه را در اولويت قرار دهيم.  
المپياد پايگاه‌هاي استعداديابي بسيج در هر دو بخش بانوان و آقايان و البته به فاصله يك هفته برگزار مي‌شود. اميدواريم با انجام چنين رقابت‌هايي در نهايت بتوانيم به رشد ورزش ايران كمك كنيم. بايد به اين نكته توجه داشت كه برخي از ورزشكاران كشورمان شرايط لازم را براي حضور در عرصه ورزش ندارند. نوجوانان و جواناني هستند كه به‌رغم استعداد سرشاري كه دارند كشف نمي‌شوند و نمي‌توانند از استعدادهاي خود بهره ببرند. حال آنكه در المپيادپايگاه‌هاي بسيج بسياري فرصت شكوفايي پيدا مي‌كنند. نوجوانان زيادي پس از عملكردي قابل قبول كشف مي‌شوند و پس از آن مي‌توانند در ليگ‌هاي بسيج، مسابقات جايزه بزرگ و كشور شركت كنند. علاوه بر اين ورزشكاران اميد و بزرگسال نيز در نهايت به تيم نيروي مقاومت راه پيدا مي‌كنند و پا به عرصه ورزش قهرماني و حرفه‌اي مي‌گذارند. در واقع ما بر اين باوريم كه پايگاه‌هاي استعداديابي وظيفه تربيت و پرورش ورزشكاران را داريم و اين وزارت ورزش، فدراسيون‌ها و تيم‌هاي ملي هستند كه از اين نيروهاي نخبه بهره مي‌برند. 
ارسال نظرات