مدیر کل اوقاف اردبیل:

مساجد می توانند انسان را به خداوند متعال نزدیکتر گردانند

مدیر کل اوقاف اردبیل گفت: مساجد کانون بیداری اسلامی و بهترین مکان برای مقابله با هجمه های فرهنگی است.
کد خبر: ۸۵۵۹۲۴۵
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت اسلام اکبر قیامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در همایش ائمه جماعات شهرستان اردبیل که به مناسبت روز جهانی مساجد و با حضور ائمه جماعات، هیات امنای مساجد، فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان اردبیل برگزار شد، گفت: هدف نهایی پروردگار متعال در خلقت بشر سعادت بشر است و این سعادت در راستای بندگی به خداوند متعال مقرر می شود.

وی افزود: اگر انسان به بندگی خود و خواسته های پروردگار متعال عمل کند به سعادت اخروی می رسد و مساجد می توانند انسان را به خداوند متعال نزدیکتر گردانند.

حجت اسلام قیامی با اشاره به اینکه مساجد سجدگاه مومنان و محل تقرب آنان به خداوند متعال است، اظهار داشت: درهای مساجد باید در هر لحظه بر روی مومنان و نمازگزاران باز باشد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل با اذعان بر اینکه برخی از هیأت امنای مساجد مانع فعالیت وحضور جوانان در مساجد می شوند،افزود: مساجدی که یک ماه درماه مبارک رمضان و ماه محرم باز بماند و تنها برای سوگواری ها استفاده شود، تنها کارکرد عبادی و مذهبی دارد در صورتی که در زمان پیامبر اکرم (ص) مساجد محل تجمع و همفکری مسلمانان بود.

وی تصریح کرد: دشمنان امروز در تلاشند تا جوانان را از مساجد و فرهنگ ناب اسلامی دورکنند و تنها راه مقابله با هجمه های دشمنان و ایجاد ارتباط عمیق جوانان با مساجد برنامه ریزی مناسب و تبیین زیبایی های آن است.

حجت اسلام قیامی با بیان اینکه هیات امنا، ائمه جماعات مساجد، معتمدین محلات و فرماندهان پایگاه ها باید با همکاری یکدیگر محیطی زیبا برای حضور جوانان ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: در مساجد باید شاهد برگزاری نمازهای جماعات با حضور گسترده جوانان و نوجوانان باشیم چرا که حضور جوانان در مساجد آنان را در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان بیمه می کند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل افزود: متولیان مسایل فرهنگی باید با همکاری گسترده و با برگزاری برنامه های متنوع ویژه اقشار و آحاد مختلف جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان فرهنگ دین مبین اسلام را در جامعه امروزی نهادینه کنند.

ارسال نظرات