خبرهای داغ:
سفیران امام رئوف به روستای ۲خانواری کامرود رفتند و با خانواده و پدر ۲ شهید علی اکبر و مهدی وطن خواه که دارای یک فرزند دختر فلج هستند و زندگی خود را از راه دامداری می گذرانند؛ دیدار کردند.
کد خبر: ۸۵۵۹۲۹۳
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سفیران امام رئوف با حضور پرشور مردم روستاهای حجت آباد، سه قلعه، ارویی و قاسم آباد از توابع شهرستان سرایان مورد استقبال قرار گرفتند و با حمل پرچم مقدس آستان رضوی دلهای بی شماری را روانه حرم امام هشتم(ع) کردند.

موسوی خادم حرم رضوی پس از قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) گفت: من حامل سلام امام رضا(ع) به شما هستم و انشاالله وقتی برگردیم سلام شما را هم به امام رضا(ع) می رسانیم.

ورود کاروان به روستای دو خانواری

کاروان در ادامه برنامه های امروز خود به روستای ۲خانواری کامرود رفت و با خانواده و پدر ۲ شهید علی اکبر و مهدی وطن خواه که در هشت سال جنگ تحمیلی در دو منطقه گیلانغرب و میاندواب به شهادت رسیدند دیدار کردند.

این خانواده شهید که دارای یک فرزند دختر فلج هستند هزینه زندگی خود را از راه دامداری می گذرانند.

در ادامه تصمیماتی در خصوص ساخت شهرکی جهت بازگشت مهاجران روستا و رونق کشاورزی گرفته شد.

کاروان خدام رضوی سپس به مزار شهدای سه قلعه و بازدید از کارگاه قالی بافی عتبات عالیات رفت.

مسئول ستاد عتبات عالیات سرایان با بیان اینکه در اینجا ۱۰ دستگاه قالی توسط ۱۵۰ تا۲۰۰ خانم بافته می شود، گفت: این قالی ها به حرم هدیه می شوند تا هزینه فروش آنها صرف ساختن نجف، کربلا و کاظمین شود.

علی اصغر حسن پور ادامه داد: از سال ۸۹، ۳۰ خشت طلا به ارزش ۴۰۰هزار تومان و ۲۰ کامیون گرانیت و حدود ۱۰ میلیون تومان پول نقد توسط مردم سرایان و سه قلعه به عتبات عالیات هدیه شده است.

موسوی خادم رضوی همچنین در جمع استقبال کنندگان در هیئت متحده ابوالفضلی سه قلعه با بیان اینکه در مشهد الرضا نائب الزیاره شما خواهم بود، گفت: نماز اول وقت، خواندن قران در هر روز را مورد توجه قرار دهید.

خادمین رضوی در پایان به منزل پدر شهید غلامحسین برازنده رفتند و هدایایی را شامل عطر حرم و نشان سینه به پدراین شهید اهدا کردند.

پرچم امام هشتم در شهر سرایان به اهتزاز درآمد

پرچم سبز بارگاه رضوی با حضور پرشور مردم و مسئولان و خادمان امام هشتم(ع) در شهر سرایان نیز به اهتزاز در آمد.

پرچم سبز رنگ حرم که بالا می رفت، مداح کاروان می گفت:

بهترین نقطه دنیا حرم سلطان است

پاکتر از دل دریا حرم سلطان است

بی پناهی؟ اگر از غصه به خود می پیچی

التیام همه غمها حرم سلطان است

اشک شوق از دیدگان مردم می ریخت، گویی در صحن و سرای حضرت نشسته اند. یکی سپند دود کرده بود و دیگری گلاب می داد به مردم، برخی والدین شهدا هم عکس فرزندان خود را در آغوش داشتند، گویی آنها هم دلتنگ بودند.

پیرمرد از میان جمعیت برخواست و شروع کرد به چاووشی خواندن؛

حالا كه نيامدم دمت را بفرست

من نيستم آن جا كرمت را بفرست

گفتم كه مريضم و دوا می خواهم

پس گرد و غبار حرمت را بفرست

حضور خدام حرم مطهر رضوی همراه با پرچم امام رضا(ع) در گلزار ۲۶شهید سرایان همراه با غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا از دیگر برنامه های کاروان زیر سایه خورشید در شهرستان سرایان بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها