عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برابر مجوز قانونی دولت مکلف است یارانه خانواده های متمکن را قطع کند، گفت: یارانه افراد ثروتمند باید بر طبق قانون قطع شود.
کد خبر: ۸۵۵۹۳۷۶
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد علیپور درباره قطع یارانه  افراد پردرآمد،خاطرنشان کرد: برطبق قانون بنا نیست یارانه افراد کم درآمد قطع شود،پس مردم کم درآمد نباید دلواپس قطع شدن یارانه‌هایش باشند.

نماینده مردم ماکو درمجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه دولت درزمینه قطع یارانه افراد پردرآمد اقدام قاطعی نکرده است،خاطرنشان کرد:افرادی که وابستگی شدید به یارانه ندارند،نباید یارانه دریافت کنند.

وی ادامه داد:  در زمینه قطع یارانه افراد پر درآمد جامعه، دولت به نوعی محافطه کاری کرده و این درحالی است که یکی از دغدغه‌های دولت پرداخت یارانه  به مردم است.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه  دولت موظف است برای پرداخت یارانه ها نقدیگی ایجاد کند، تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بنا شده بود معیار سنجی برای تفکیک افراد پر درامد و کم درآمد انجام دهد بدیهی است که دولت سامانه‌های در اختیار دارد که بتواند یارانه افراد کم درآمد و پر درآمد را تشخیص دهد.

علی پورافزود: دولت نگران این موضوع است که شاید در راستای قطع شدن یارانه پردرآمدها یارانه افراد کم درآمد هم به اشتباه قطع شود و این درحالی است که اراده جدی از دولت علی رغم اینکه مجوز قانونی برای قطع کردن یارانه افراد پردرآمد را دارد مشاهده نمی‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، یادآورشد: دلواپسی در این موضوع  که شاید یارانه افراد کم درآمد در کنار قطع یارانه پردرآمدها حذف شود درست نیست؛زیرا امکان این مسئله وجود دارد که شاید درتشخیص این  مسئله اشتباه انجام شود اما می توان با بازنگری  در شناسایی این مشکل را برطرف کرد.

ارسال نظرات