خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت: حفاری در دامنه سبلان که به دلیل وجود بخار طبیعی برای تولید برق بسیار حائز اهمیت است،‌ در مرحله اول با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان بهره‌برداری از آن به پیمانکار مربوطه داده شده که در ظرف مدت ۱۵ ماه برق تولید می‌کند.
کد خبر: ۸۵۵۹۳۹۸
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجید خدابخش، در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: در دو سال گذشته خوشبختانه اقدامات مناسبی در راستای توسعه و پیشرفت استان اردبیل انجام شده است که در بخش انتقال برق، 3 پست جدید با اعتبار 270میلیارد تومان در شهرهای اردبیل، خلخال گرمی راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: در رابطه با توسعه نیروگاه سبلان مشگین‌شهر پیمانکار در محل مستقر شده و عملیات خاکی این پروژه شروع و در حال اجرا است که حدود 350 میلیون دلار برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده که در مراحل پایانی تخصیص اعتبار است و این پروژه در سفر رئیس جمهور به اردبیل کلنگ زنی شده بود.

استاندار اردبیل افزود: عملیات حفاری در دامنه سبلان برای بحث ژئوترمال که به دلیل وجود بخار طبیعی برای تولید برق بسیار حائز اهمیت است،‌ در مرحله اول با اعتبار 65 میلیارد تومان بهره‌برداری از آن به پیمانکار مربوطه داده شده که در ظرف مدت 15 ماه، در حدود 5 مگابایت برق تولید خواهد کرد.

خدابخش در رابطه با بحث گازرسانی به روستاها نیز تصریح کرد: در شروع به کار دولت یازدهم فقط 400 روستا در استان اردبیل دارای گاز بودند که در طول مدت 2 سال گذشته در حدود 218 روستا به این تعداد اضافه شده و در حال حاضر نیز عملیات گازرسانی به 287 روستای استان اردبیل در دست اقدام است.

620 روستای اردبیل از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند

وی با اشاره به عمران و آبادانی روستاها در استان اردبیل، بیان کرد:‌ در حال حاضر 31 مجتمع آب رسانی در روستاهای استان اردبیل راه اندازی می‌شود که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها تا سال آینده، 620 روستای استان اردبیل از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

استاندار اردبیل گفت:‌ استان اردبیل در اجرای طرح هادی روستایی نیز عملکرد قابل قبولی داشته به طوری که سال گذشته 15 میلیارد تومان اعتبار در اختیار بنیاد مسکن برای اجرای طرح هادی قرار گرفت که در حال حاضر این طرح در 200 روستای اردبیل اجرایی می‌شود.

خدابخش افزود: در سال گذشته 37 میلیارد تومان به منظور عمران و آبادانی روستاهای استان اردبیل به دهیاری‌های سطح استان اردبیل پرداخت شد که با همکاری شوراهای اسلامی روستاها برای توسعه بخش روستایی هزینه کنند.

شهرک گلخانه‌ای باید در مغان راه‌اندازی شود

وی اظهار داشت:‌ خوشبختانه از صندوق توسعه ملی در حدود 1 میلیارد دلار برای مهار آب‌های سطحی به استان اردبیل اردبیل تخصیص یافته است که در حدود 80 هزار از اراضی شمال استان از دیم به آب تبدیل می‌شود و قطعا تحول بزرگی در صنعت کشاورزی منطقه ایجاد خواهد شد.

استاندار اردبیل بیان کرد: قسمت اعظم این اعتبار در پارس‌آباد و بیله‌سوار هزینه می‌شود که با افتتاح سد عمارت گرمی و سد احمد بیگلو نیز کشاورزی منطقه توسعه می‌یابد.

خدابخش گفت:‌ کشت گلخانه‌ای محصولات نیز در استان اردبیل باید مورد توجه باشد چرا که به آب و کود کم‌تری نیاز دارد که در این رابطه به دنبال راه‌اندازی شهرک گلخانه‌ای در منطقه مغان هستیم.‌

ارسال نظرات