خبرهای داغ:
40 درصد کانون های تحت تاثیر فرسایش بادی استان اصفهان در شهرستان نایین قرار دارد.
کد خبر: ۸۵۵۹۴۸۸
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان،رئیس اداره مقابله با بیابان زایی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: شهرستان نایین به لحاظ وسعت کانون های بحران و وجود مناطق تحت تاثیر فرسایش بادی در اولویت عملیات مقابله با بیابانزایی قرار دارد .

حسینعلی نریمانی افزود: در طول سنوات گذشته در دو طرف جاده محور نایین به مشهد به منظور کنترل فرسایش بادی و کنترل ریزگرد ها بیش از 1300 هکتار عملیات موفق نهالکاری انجام شده که این روند در سال 1394 نیز ادامه خواهد داشت .

وی در بازدید ازمنطقه انارک شهرستان نایین افزود : 16 هزار هکتار از کانون های بحرانی فرسایش بادی شهرستان با کاشت جنگل های دستکاشت مهار شده است.

وی تاکید کرد: در سال گذشته در سطح 400هکتار عملیات نهالکاری با کاشت بیش از 50 هزار اصله نهال تاغ و قره داغ ، با اعتباری بیش از 890 میلیون تومان از اعتبارات ملی توسط بسیج سازندگی شهرستان انجام شده است .

نریمانی بیان داشت": شهرستان نایین با وسعت 2 میلیون و سیصد هزار هکتار در حدود 285 هزار هکتار کانون بحران فرسایش بادی را در خود جای داده است .

وی تصریح کرد: مناطق تحت تاثیر فرسایش بادی استان بیش از یک میلیون و هشتصد هزار هکتار است که 40 درصد این کانون ها تحت تاثیر فرسایش بادی در شهرستان نایین قرار دارد .

انتهای پیام/63055/

ارسال نظرات
پر بیننده ها