در ۵ ماه گذشته صورت گرفت؛

تامین مالی ۶۳ هزار میلیارد ریالی شرکتهای بورس در ۵ ماه گذشته

در ۵ ماهه نخست امسال تعداد ۵۴ شرکت در مجموع ۶۳ هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال از طریق افزایش سرمایه در بورس تامین مالی کرده اند.
کد خبر: ۸۵۵۹۵۳۵
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از سنا؛ رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص مجوزهای صادره جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و جلسات هیئت مدیره 5 ماه نخست امسال گفت: در این مدت سازمان بورس با انجام افزایش سرمایه 54 شرکت سهامی عام ثبت شده موافقت کرده که  مبلغ کل مجوزهای افزایش سرمایه صادر شده معادل 63 هزار و 116 میلیارد ریال است.
غلامرضا ابوترابی افزود: این در حالی است که در دوره مشابه در سال 93، تعداد 71 مجوز افزایش سرمایه در مجموع به مبلغ 101 هزار و 259 میلیارد ریال توسط سازمان صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس مجوزهای صادره در 5 ماهه نخست سالجاری، مبلغ 45 هزار و 364 میلیارد ریال معادل 71 درصد افزایش سرمایه ها از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، مبلغ 13 هزار و 698 میلیارد ریال معادل 22 درصد از محل سود انباشته، مبلغ یک هزار و 906 میلیارد ریال معادل 3 درصد از محل اندوخته ها و مبلغ 2 هزار و 148 میلیارد ریال معادل 4 درصد از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها تامین شده است.
این مقام مسئول در خصوص سهم صنایع در افزایش سرمایه‌ ها تاکید کرد: استخراج کانه های فلزی با 20 درصد و محصولات شیمیایی و فلزات اساسی به ترتیب با 11 و 9 درصد، بیشترین سهم را در اخذ مجوزهای افزایش سرمایه داشته ‌اند.
رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ‌ای در خصوص کاهش تعداد و مبلغ مجوزهای افزایش سرمایه صادر شده نسبت به دوره مشابه سال گذشته گفت: از مهمترین دلایل افت 38 درصدی مبلغ مجوزهای صادره در سال‌ جاری میتوان به کاهش درخواست انجام افزایش سرمایه شرکتها از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، کاهش نقدینگی و عدم تمایل شرکت ها به انجام افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی اشاره کرد.
ارسال نظرات