در حالی سالهای گذشته معافیت حقوق کارمندان ۱۰ درصد و کارگران از ۱۰ تا ۳۵ درصد بود که از سال گذشته بنابر قانون بودجه سالانه این نرخ برابر شد، ولی در قانون جدید اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، برابری نرخ معافیت حقوق کارگران و کارمندان دائمی شد.
کد خبر: ۸۵۵۹۵۴۳
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با اصلاح قانون مالیات های مستقیم که از اول سال 95 اجرایی می شود درآمد بساز و بفروش ها مشمول مالیات شد.

علی عسکری افزود: در قانون قبلی اگر کسی ساخت و ساز می کرد به ویژه اشخاص حقیقی از درآمد آنها مالیات دریافت نمی شد اما با اصلاح قانون درآمد ناشی از ساخت و ساز و فروش ساختمان مشمول مالیات است.
وی گفت: البته این مالیات برای شهرهای بالای 100 هزار نفر در نظر گرفته شده است.
عسکری افزود: با اصلاح این قانون واحدهای مسکونی خالی نیز مشمول مالیات خواهند شد و بر این اساس از سال دوم اگر ملکی خالی باشد 50 درصد مالیات اجاره آن منطقه و در سال سوم معادل مالیات اجاره همان منطقه دریافت خواهد شد.
وی گفت: در سال چهارم به بعد یک و نیم برابر مالیات اجاره آن منطقه به ملک خالی تعلق خواهد گرفت.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: براساس این قانون روش ارزش مالیات املاک نیز تغییر کرد و براساس کمیسیون تقویم املاک دو درصد قیمت روز منطقه مالیات مقرر شد.
عسکری گفت: همچنین براساس این قانون مالیات حقوق کارکنان دولتی و خصوصی یکسان شد.
وی افزود: براین اساس مالیات حقوق کارکنان بخش دولتی و خصوصی تا هفت برابر معافیت پایه 10 درصد و مازاد بر آن 20 درصد خواهد بود.
عسکری گفت: در قانون قبلی کل مالیات درآمد حقوق دولتی ها 10 درصد و مالیات بخش خصوصی از 15 تا 35 درصد بود که با قانون جدید این تبعیض برداشته شد.

ارسال نظرات