مسئول بسیج اصناف استان یزد با اشاره به ایجاد شورای امر به معروف و نهی از منکر در بازار یزد گفت: اقتصاد مقاومتی، نسخه شفابخش مشکلات اقتصاد‌ است.
کد خبر: ۸۵۵۹۵۷۵
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: علی‌اصغر سلمانی صبح امروز در مراسم سالروز تأسیس بسیج اصناف که در جوار شهدای گمنام میدان امیرچقماق یزد برگزار شد، با بیان اینکه تحقق بازار اسلامی به معنای واقعی از مهمترین وظایف بسیج اصناف در استان یزد است، اظهار داشت: نقش بازاریان در فرهنگ‌سازی، استفاده از تولید ملی مهم است.

مسئول بسیج اصناف استان یزد با اشاره به ضرورت جلوگیری از مصرف‌گرایی در جامعه اسلامی گفت: وجود کالاهای خارجی و قاچاق در بازارهای استان یزد از مهمترین معضلات این حوزه در راستای حمایت از تولید داخلی است.

سلیمانی هر واحد صنفی دراستان یزد را سنگر اقتصادی ایران اسلامی ‌برابر توطئه دشمنان نظام دانست و بیان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی نسخه شفا‌بخش اقتصاد در ایران است.

وی برگزاری یادواره شهدای کسبه و بازار مرکزی یزد، آموزش کسب و کار اسلامی(فقه بازار)، راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه در شهرک مشاغل فنی، فرهنگ‌سازی تعطیلی مغازه‌ها در وقت نماز، تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در بازار، برگزاری اردوهای فرهنگی، ورزشی، اجرای طرح تکریم عفاف و حجاب در بازار، تشکیل مجمع بسیج و شورای همفکری بسیج اصناف را از جمله اقدامات بسیج اصناف در استان یزد عنوان کرد.

وی با اشاره به تحقق اهداف فرهنگ بازار اسلامی در یزد افزود: ‌یزد به‌دلیل داشتن پیشینه فرهنگی و دینی روشنی که قبل از انقلاب تاکنون داشته و حفظ کرده، در حال حاضر به‌عنوان یکی از استان‌های مطرح کشور از نظر دینی، داشتن تعهدکاری و امنیت، در حال فعالیت و ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه است.

سلیمانی اجرای طرح صالحین، برگزاری جلسه فقه بازار به‌صورت مستمر در طول سال، برگزاری جلسه قرآن در جوار قبور شهدای گمنام امیرچقماق، برگزاری دعای توسل و برگزاری مسابقات فوتسال را از جمله برنامه‌های در دستور کار بسیج اصناف در استان یزد عنوان کرد.

 

ارسال نظرات