فرماندار اشکذر:

تولید 80 درصد برق استان یزد در شهرستان اشکذر

فرماندار اشکذر با اشاره به اینکه ۸۰ درصد برق استان یزد در اشکذر تولید می‌شود، به عملیات ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی شهرستان اشاره کرد و گفت: سند چشم‌انداز توسعه اشکذر تدوین شد.
کد خبر: ۸۵۵۹۶۱۸
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدعلی شاهحسینی با اشاره به سیاست کاری "توسعه متوازن" دولت تدبیر و امید در این شهرستان اظهار داشت: برنامه دولت در شهرستان اشکذر توسعه مناطق با توجه به ظرفیتها و تواناییهای موجود هر منطقه بوده است.

فرماندار اشکذر تدوین سند چشمانداز شهرستان اشکذر را خروجی برنامهریزی بر اساس توسعه متوازن دانست و گفت: به منظور اجرایی شدن این سند چشمانداز، کارگروه‌های متفاوتی در بخش‌های مختلف محیط زیست، اقتصاد و گردشگری ایجاد شده است.

وی به تطبیق این سند با سیاست‌های کلان دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: به طور مثال نگاه این دولت جلوگیری از استقرار واحدهای آلاینده بوده که این مهم به خوبی در اشکذر اجرا شده است.

فرماندار اشکذر ایجاد پارک بزرگ شهرستان اشکذر در منطقه خضرآباد را دیگر برنامه دولت در راستای توسعه متوازن شهرستان نام برد و گفت: اعتبارات لازم برای ایجاد این پارک تعریف شده که در آینده نزدیک نسبت به ساخت آن اقدام می‌کنیم.

شاه‌حسینی اتمام پروژه‌های نیمه تمام را دیگر برنامه دولت در این شهرستان نام برد و خاطرنشان کرد: سعی دولت بر این است تا با مدیریت پروژه‌های نیمه‌تمام، روند بهره‌برداری از آن‌ها را تسریع بخشد.

وی در تکمیل این موضوع اتمام طرح گازرسانی به‌روستاهای بخش خضرآباد، پروژه‌های عمرانی روستایی و پایان‌بخشی به بحث بیمارستان اشکذر و آغاز به کار احداث آن را از جمله اقدامات دولت در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دانست.

وی جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در ایجاد صنایع بالادستی و پاک را دیگر اقدامات دولت در دو سال گذشته بر شمرد.

فرماندار اشکذر حل مشکل آب‌رسانی به بخش خضرآباد را بهترین اقدام دولت در طول مدت فعالیت خود دانست و افزود: سهم مردم خضرآباد از آب آشامیدنی در گذشته تنها هفته‌ای یک روز به مدت چهار ساعت بوده که امروز این مشکل با آغاز عملیات آب‌رسانی به این بخش از بین رفته است.

شاه‌حسینی با اشاره به تولید 80 درصدی برق استان یزد در اشکذر تصریح کرد: درهمین راستا بالغ بر هزار میلیارد تومان در این بخش سرمایه‌گذاری شده که با ظرفیت 480 مگاوات در مدار قرار گرفته است.

وی افزود: عملیات احداث نخستین نیروگاه خورشیدی در شهرستان اشکذر با ظرفیت 10 مگاوات آغاز شده است.

فرماندار اشکذر به بهره‌برداری از 14 پروژه دولتی و خصوصی در هفته دولت اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار