75 پروژه در حوزه های مختلف در اولین روز از هفته دولت با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد و جمعی از مسوولان استانی در شهرستان بویراحمد افتتاح و کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۸۵۵۹۶۲۹
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج از این تعداد 14 پروژه کلنگ زنی و 61 مورد نیز افتتاح شد.
اعتبار این پروژه ها 730 میلیارد ریال و میزان اعتبار هزینه شده برای پروژه های افتتاحی افزون بر 660 میلیارد ریال و اعتبار پیش بینی شده برای طرح های کلنگ زنی ا نیز حدود 70 میلیارد ریال می باشد.و

 9 کیلومتر از پروژه لکه‌گیری و آسفالت محور یاسوج ـ اقلید افتتاح شد

با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان ارشد استانی، 9 کیلومتر از پروژه لکه‌گیری و آسفالت محور یاسوج-اقلید افتتاح شد.

این پروژه که پیمانکار آن شرکت عمران صنعت چناران بوده با مبلغ 20 میلیارد ریال عملیات اجرایی خود را آغاز کرده است.

سیدموسی خادمی در حاشیه این افتتاحیه با اشاره به اهمیت راه‌های ارتباطی در پیشرفت و توسعه شهرها، اظهار کرد: راه‌ها به عنوان یک زیرساخت اصلی، نقش مهمی در توسعه و آبادانی شهرها دارند.

پروژه سردخانه کاکان به بهره برداری رسید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، میزان تسهیلات این پروژه را 9 هزار و 400 میلیون ریال ذکر کرد و عنوان داشت: آورده متقاضی در این پروژه نیز 3 هزار و 850 میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به این مطلب که محل تامین اعتبار این پروژه، منابع داخلی بانک صنعت و معدن است، خاطرنشان کرد: پروژه سردخانه 1000 تنی کاکان از سال 92 فعالیت خود را شروع کرده و بانک عامل آن هم بانک صنعت و معدن بوده است.

دیودیده ادامه داد: با افتتاح این پروژه، اشتغالزایی برای 10 نفر به صورت مستقیم و 80 نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین احداث سردخانه را یکی از ضروریات استان دانست و گفت: با راه اندازی این سردخانه علاوه بر کاهش هزینه ها نیاز بازار استان به دیگر بازراهای بیرونی برای تامین میوه نیز کاهش خواهد یافت.
سید موسی خادمی نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی را مهمترین مانع توسعه بخش کشاورزی این استان دانست و افزود: راه اندازی سردخانه علاوه بر توسعه بخش کشاورزی زمینه حضور بخش های خصوصی برای ایجاد صنایع تبدیلی را نیز فراهم خواهد کرد.

پنج پروژه شهری در اولین روز از هفته دولت دریاسوج افتتاح شد

 در آیین بهره برداری از پروژه های شهرداری یاسوج به خبرنگار ایرنا این پروژه را شامل افتتاح مرکز آتش نشانی یاسوج، غسالخانه مرکزی یاسوج، نصب و راه اندازی سیستم یکپارچه شهری، افتتاح مرکز بازارچه ماهی و میگو و بازگشایی وتعریض بلوار جمهوری اسلامی تا خیابان فردوسی اعلام کرد.
محمد علی جاوید افزود: مرکز آتش نشانی یاسوج با حجم عملیات 200 متر مربع سوله، 200 متر مربع حیاط و 60 متر محوطه سازی به بهره برداری رسید.
وی بازگشایی و تعریض بلوارجمهوری اسلامی تا خیابان فردوسی را یکی از مهم ترین پروژه های عمران شهری دانست و گفت: با بهره برداری از این طرح حجم ترافیک شهری یاسوج کاهش چشمگیری یافته است.
جاوید مبلغ هزینه شده در این پروژه ها را 32 میلیاردو 845 میلیون ریال ذکر کرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین توسعه عمران شهری را یکی از اولویت های استانداری دانست و گفت: توجه به مبلمان شهری باید در اولویت شهرداری یاسوج قرار گیرد.
سید موسی خادمی با بیان اینکه شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران را یدک می کشد افزود: زیرساخت های موجود شهری یاسوج در شان شهروندان و گردشگران نیست.
وی اظهارکرد: باید شهرداری با برنامه ریزی های انجام شده زمینه ارایه خدمات رفاهی به شهروندان و گردشگران را فراهم کند.

افتتاح و بهسازی 20 کیلومتر راه روستایی بخش مرکزی بویراحمد

هوشنگ بهره‌مند در این آیین، اظهار کرد: محل اجرای این پروژه چنارستان‌ها، موردرازها، نره‌گاه، محمدآباد، مازه خریده و علی‌آباد هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی بویراحمد با بیان اینکه دستگاه بهره‌بردار این پروژه اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد است، عنوان داشت: میزان اعتبارات پروژه بهسازی راه‌های روستایی بویراحمد 3 میلیارد تومان بوده که از محل اعتبارات ماده 180 تامین شده است.

وی، افزود: این پروژه، تعداد 4 هزار خانوار روستایی را زیرپوشش قرار می‌دهد.

بهره‌مند در ادامه با اشاره به پروژه‌های افتتاحی راه و شهرسازی بویراحمد در هفته دولت، لکه‌گیری و روکش آسفالت محور یاسوج به اقلید به طول 9 کیلومتر، یاسوج به سمیرم به طول 9 کیلومتر و آسفالت محور چاهن به زیلایی را از جمله این پروژه‌ها ذکر کرد.

این مسئول، اضافه کرد: بهسازی و آسفالت محور پوله ـ موشمی ـ بردپهن به طول 10 کیلومتر، بهسازی و آسفالت محور رون به شاه‌غالب به طول 10 کیلومتر، محور باقلادون و بهسازی و آسفالت محور دم عباس ـ آبریز و آبمورد از دیگر پروژه‌های افتتاحی بویراحمد در هفته دولت است.

رئیس اداره راه و شهرسازی بویراحمد در پایان از اقدامات دولت در حوزه راه و شهرسازی در کهگیلویه و بویراحمد ابراز خرسندی کرد.

15 پروژه کشاورزی در بویراحمد به بهره برداری رسید

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاحیه طرح پرورش ماهی 20 هزار قطعه ای بزک بویراحمد گفت: اعتبارهزینه شده در اجرای این پروژه ها 30 میلیارد ریال است.
جعفر گوهرگانی آبیاری تحت فشار کاکان و طرح پرورش ماهی مزدک بویراحمد را از مهم ترین این پروژه ها اعلام کرد.
وی سرانه مصرف ماهی در کهگیلویه وبویراحمد برای هر نفر در سال را پنج و نیم کیلوگرم ذکر کرد و گفت: این میزان در کشور 10 کیلوگرم است.
گوهرگانی میزان تولید سالانه ماهی در کهگیلویه وبویراحمد را 13 هزارو 500 تن دانست و افزود: بیش از 30 درصد از مزارع پروش ماهی در سطح استان به دلیل شیوع بیماری وی اچ اف تعطیل شده اند.
وی اظهارکرد: وجود این نوع بیماری سرانه تولید ماهی در کهگیلویه وبویراحمد را چهار هزار تن کاهش داده است.
گوهرگانی تصریح کرد: 131 پروژه عمرانی در بخش های امور عشایر، منابع طبیعی، شیلات، کشاورزی ، آب و خاک و دام طیور در این استان در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
وی مبلغ هزینه شده در اجرای این پروژه ها را 48 میلیارد ریال اعلام کرد.
کهگیلویه وبویراحمد بیش از270هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.

کلنگ‌زنی مدرسه ابتدایی 6 کلاسه در یاسوج

هوشنگ یاری‌پور در حاشیه این افتتاح با بیان اینکه مدرسه شهد قاسمی مختار، 6 کلاسه است، اظهار کرد: زیربنای این مدرسه 485 متر بوده که اعتبار آن نیز 678 میلیون تومان است.

فرماندار بویراحمد اضافه کرد: اعتبار این پروژه از محل تامین اعتبارات بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تامین شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی دفتر مقام معظم رهبری بوده و در نظر دارد در مناطق محروم و دوردست مدارس بنا کند تا کمک شایانی به آموزش و پرورش شود، گفت: در ساخت این مدرسه رعایت استاندارهای آموزشی لحاظ می‌شود.

این مسئول با اشاره به این مطلب که بنیاد برکت 18 مدرسه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار دارد، عنوان داشت: از این مجموعه، تاکنون 10 مدرسه تمام شده و هشت تای آنها در حال ساخت است.

یاری‌پور همچنین ادامه داد: بنیاد برکت همچنین در ساخت مساجد مدارس فعالیت دارد که در کهگیلویه و بویراحمد 10 مسجد در دستور کار این بنیاد قرار دارد که 6 باب تمام شده و 4 باب دیگر در حال ساخت است.

رئیس شورای اداری بویراحمد در پایان با اشاره به اهمیت کار خیر در دین مبین اسلام، خاطرنشان کرد: نظام تعلیم و تربیت که باعث تغییر و ارتقای رفتار نسل بشر می‌شود بالاتر از ان است که فقط در قالب یک وزارت خانه آموزش و پرورش قابل تحقق باشد.

ارسال نظرات