خبرهای داغ:
جناب خان عروسک محبوب خندوانه شب گذشته و پس از اجرای آهنگ کلید امیرحسین مدرس خطاب به وی گفت: با این ترانه می توانی رئیس جمهور شوی.
کد خبر: ۸۵۵۹۶۴۷
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، عروسک جذاب برنامه خندوانه در حالی شب گذشته پای کلید حسن روحانی را به خندوانه باز کرد که دولتمردان بارها نشان داده اند در خصوص این شوخی ها چندان صعه صدر ندارد تعطیلی برنامه عمو پورنگ در سالهای گذشته به خوبی خشم دولت از رفتارهای طنزآمیز را نشان می دهد.

امیرحسین مدرس در برنامه شب گذشته اهنگی را در برنامه خندوانه به صورت زنده اجرا کرد که کلمه ی اصلی آن «کلید» بود.

«جناب خان» پس از اتمام این اهنگ، خطاب به امیرحسین مدرس گفت: با ترانه «کلید» می توانی رئیس جمهور شوی!

اواخر زمستان سال 92 بود که استفاده مجری برنامه «عمو پورنگ» از یک نماد آموزشی به شکل کلید که روی آن کلمه دروغ نقش بسته بود و توضیحات او به کودکان در مذمت این گناه کبیره سبب‌ساز هجمه رسانه‌های زنجیره‌ای به این برنامه و البته بالاتر از آن شخص ریاست صداوسیما شد! و در نهایت هجمه ها آن قدر بالا گرفت که این برنامه تعطیل شد.

ماجرای کلید عمو پورنگ چه بود؟

ماجرای کلید عموپورنگ نیز از آنجا شروع شد که در یکی از قسمت‌ها برنامه کتابخانه که مصادف با تولد امام حسن عسگری(ع) بود، کارشناس روحانی برنامه حجت الاسلام محمدی، حدیثی را برای بچه‌ها تشریح می کند:«جُعِلتِ الخَبائِثُ فی بَیت وَ جُعِل مِفتاحُهُ الکَذِبَ» (تمام پلیدی‌ها در خانه‌ای قرار داده شده و کلید آن خانه دروغگویی است.)

کارشناس روحانی برنامه در ادامه از بدی‌هایی که در آن خانه سیاه رنگ وجود داشت، سخن گفت و از بی احترامی به پدر و مادر، بدزبانی، بی نظمی، مسخره کردن و... نام برد و دوباره از کودکان می پرسد: کلید این خانه بدی‌ها چیست؟ و همه پاسخ دادند: دروغگویی.

مسلم آقاجان‌زاده تهیه‌کننده مجموعه برنامه‌های «عمو پورنگ» درباره خداحافظی عمو پورنگ و دلایل آن گفته بود: در حقیقت طی سال گذشته ما از سوی برخی جریانات سختی‌های بسیاری کشیدیم. مثلا در بحث کلید یکسری جریانات به ما حمله کردند در حالی که ما بارها اعلام کردیم این ماجرا به هیچ عنوان ربطی به مسائل سیاسی نداشته و ندارد. یا درباره حضور اسپانسر در برنامه اصلا ما مقصر نبودیم و تصمیم گیرنده در این مورد نبودیم. اما یکسری جریانات که می خواستند آقای ضرغامی یا سازمان صداوسیما را بزنند، این ماجرا را دستاویز خود قرار دادند.

هجمه علیه عمو پورنگ
اما این پایان ماجرا نبود، رسانه های زنجیره ای با طرح ادعای های واهی در خصوص این برنامه سعی در القای این تفکر را به مخاطبان خود داشتند که استفاده عموپورنگ از نماد انتخاباتی اعتدال بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده بوده و در جهت کوبیدن دولت اعتدال صورت گرفته است.

در همان برهه هم مدیران تلویزیون و مجری این برنامه سعی داشتند به نحوی درباره بی‌ربطی این ادعاهای واهی با واقعیت سخن گویند اما فشارهای فراوان زنجیره‌ای‌ها به صداوسیما در نهایت به این منجر شد که برنامه «عموپورنگ» تعطیل شود.

 

اما تنها چند ساعت پس از پایان برنامه خندوانه و شوخی جناب خان با کلید حسن روحانی رئیس جمهور تدبیر و امید شنیده ها حکایت از آن دارد برخی نسبت به این شوخی جناب خان واکنش نشان داده اند و خواستار برخورد با عوامل این برنامه طنز شده اند.

ارسال نظرات