رتبه 67 كنور 94 بسيجي شهرستان انار

فاطمه عنایتی(بسیجی فعال دانش آموزی) رتبه 67کنکور:شهرستان انار

حمایت های عاطفی والدینم نقش بسیار موثری در موفقیتم داشته اند/در ایام مطالعه برای کنکور تلفن همراه نداشتم
کد خبر: ۸۵۵۹۶۹۳
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹

گفت و گوی خبرنگار افتخاری بسیج انار  با فاطمه عنایتی(بسیجی فعال دانش آموزی)  رتبه 67کنکور:

حمایت های عاطفی والدینم نقش بسیار موثری در موفقیتم داشته اند/در ایام مطالعه برای کنکور تلفن همراه نداشتم

یکی از سه دختر اناری که موفق به کسب رتبه کنکور زیر ۱۰۰شده اند فاطمه عنایتی با کسب رتبه ۶۷کنکور تجربی می باشد

 

به گزارش  خبرنگارافتخاری بسیج انار ،یکی از سه دختر اناری که موفق به کسب رتبه کنکور زیر ۱۰۰شده اندبسیجی فعال دانش اموزی  فاطمه عنایتی با کسب رتبه ۶۷کنکور تجربی می باشد و از جهتی با توجه به گستردگی جامعه آماری شرکت کندگان در آزمون تجربی، وی بهترین نتیجه را در بهترین دختران اناری کسب کرده است.انارما مصاحبه ای را  با این بانوی افتخار آفرین انجام داده است.

ابتدا خود را معرفی کنید و اینکه دوران تحصیل خود را در چه مدرسه هایی گذراندید؟

فاطمه عنایتی ساکن امینشهر هستم و دوران ابتدایی را در مدرسه علی ابن ابی طالب(ع)امینشهر ،دوران راهنمایی در نمونه دولتی بافقی انار و ۴سال دبیرستان را در دبیرستان رحیمی انار تحصیل کرده ام.

شغل مورد علاقه تان چیست؟

دندانپزشکی را از دوران راهنمایی خیلی دوست داشتم و در دوران دبستان مانند خیلی از بچه ها  نبودم که عشق پلیس شدن و یا خلبان شدن دارند و اکنون نیز دوست دارم رشته مورد علاقه ام را ادامه دهم.

کنکور چطور بود؟

از آنجایی که سوالات کنکور سال گذشته را حل کرده بودم کنکور امسال از پارسال خیلی سخت تر بود.

فکرش را میکردید رتبه تان ۶۷ شود؟

زیر هزار فکرش را می کردم بشوم اما زیر ۱۰۰شدن را فکرش نمی کردم.

از چه زمانی ویژه کنکور شروع به خواندن دروس کردید؟

از سال سوم دبیرستان  شروع به خواندن دروس برای امتحانات نهایی کردم وچند روز بعد از اتمام امتحانات نهایی شروع به خواندن دروس ویژه کنکور کردم.

روزانه چندساعت مطالعه داشتید؟

در روز های  تعطیل تا ۱۲ساعت مطالعه می کردم و روز های غیر تعطیل که مدرسه می رفتم حدود ۵تا ۶ساعت مطالعه می کردم.

آیا پیش آمده بود که از میهمانی و یا تفریحات خود برای مطالعه بگذری؟

بله خیلی پیش آمده . برای مثال روز عید نوروز فقط صبح تا ظهر به دید و بازدید فامیل و پدربزرگ و مادر بزرگم رفتم و شب عید نیز تا ساعت ۱بامداد درس خواندم و عروسی ها و مهمونی ها را نمیرفتم و  گوشی تلفن همراه هم که اصلا نداشتم.

 

نقش پدر و مادر  را در کسب این موفقیت تا چه اندازه موثر می دانید؟

خیلی نقش موثری را والدین دارند و دانش آموزان هراندازه که تلاش کنند تا وقتی حمایت پدر و مادر پشت سرشان نباشد درصد موفقیتشان خیلی کم است ،چرا که آماده سازی محیط مطالعه ،حمایت عاطفی از من و صحبت های امید بخششان نقش بسیار مهمی را در کسب موفقیت من داشته اند.

آزمون های آزمایشی که شرکت کردید تا چه اندازه در کسب این موفقیت موثر بود؟

اگر پشت کنکوری ها در آزمون های آزمایشی  به این قصد که سوالات کنکور به عینه ذکر می شود شرکت می کنند اشتباه است و باید به قصد آشنایی با شرایط کنکور و شرایط کلی سوالات آزمون شرکت کرد و این تصور که مثلا در آزمون آزمایشی ۱۰۰درصد ریاضی را درست زده ام و در آزمون کنکور نیز همین درصد را خواهم زد غلط است.

دوس دارید در آینده به شهر خودتان خدمت کنید؟

هر کسی به شهر و دیار خود تعصب دارد و دوست دارد به مردمان دیار خود خدمت کند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم اما فعلا برای ادامه تحصیل به یزد خواهم رفت و امیدوارم فرصت خدمت گذاری در آینده در شهر انار  برای من میسر شود.

توصیه تان برای پشت کنکوری ها چیست؟

ناامید نشوند و بخاطر تراز و کلاش گذاشتن و رقابت های کلاسی درس نخوانند با خود روراست باشند و برای موفقیت خود بخوانند. یکسال برای کنکور با دقت بخوانند چرا که اگر سال بعد بخواهند پشت کنکور بمانند  علاوه بر دغدغه قبولی دانشگاه دغدغه  یکسال معطلی پشت کنکور را نیز خواهند داشت.برای بالا بردن ساعت مطالعه درس نخوانند بلکه برای فهم دروس درس بخوانند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار