به بهانه روز دختر ،معرفی یک خواهر بسیجی موفق اناری

معرفی یک خواهر بسیجی موفق اناری

گفت و گو با فاطمه ارکیان حافظ قرآن کریم و رتبه برتر کنکور در شهرستان انار
کد خبر: ۸۵۵۹۶۹۹
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

به بهانه روز دختر ،معرفی یک خواهر بسیجی  موفق اناری

گفت و گو با فاطمه ارکیان حافظ قرآن کریم و رتبه برتر کنکور در شهرستان انار

حفظ قرآن کریم و حس معنوی که بواسطه آموختن آیات قرآن به انسان دست می دهد همواره من را در زندگی شخصی و علی الخصوص آموختن دروس مدرسه ای کمک کرده است و کسب رتبه ۳۷۳ در آزمون سراسری را مدیون برکات قرآن کریم هستم

 

خبرنگار افتخاری بسیج اناربه بهانه روز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر ،مصاحبه ای را با یک خواهر بسیحی موفق اناری انجام داده است:

فاطمه ارکیان متولد سال ۱۳۷۶ امسال در کنکور سراسری ۹۴ موفق شد رتبه ۳۷۳ را در رشته ادبیات و علوم انسانی کسب کند.

وی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: از دوران دبستان به یاد گرفتن قرآن علاقه داشتم و از روخوانی قرآن شروع کردم و در دوران راهنمایی بصورت پاره وقت قسمت هایی از قرآن کریم را حفظ می کردم اما از اول دبیرستان بصورت پیوسته تصمیم به حفظ قرآن گرفتم که به لطف خداوند متعال تاکنون بعد از گذشت ۴سال موفق شدم ۲۴جزء از قرآن را حفظ کنم.

فاطمه ارکیان در ادامه با اشاره به حفظ قرآن در سال های منتهی به کنکور گفت: از تابستان ۹۳  خواندن دروس ویژه کنکور را آغاز کردم و این در حالی بود که با یک برنامه ریزی دقیق حفظ قرآن را همراه با مرور درس ها ادامه می دادم. در این یک سال منتهی به کنکور هیچگاه حفظ قرآن را رها نکردم و تنها در یک  ماه قبل از کنکور بجای ادامه حفظ ،آن بخش هایی از قرآن را که قبلا حفظ کرده بودم  مرور کردم.

 

رتبه ۳۷۳کنکور برکات حفظ قرآن در زندگی شخصی اش را بسیار دانست و تصریح کرد: حفظ قرآن کریم و حس معنوی که بواسطه آموختن آیات قرآن به انسان دست می دهد همواره من را در زندگی شخصی و علی الخصوص آموختن دروس مدرسه ای کمک کرده است وحفظ قرآن نه تنها مانع درس خواندنم نشد بلکه موفقیتم در کسب رتبه ۳۷۳ کنکور را مدیون قرآن کریم هستم.

ارکیان در پایان با بیان اینکه قصد دارد در دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل دهد در توصیه ای به هم سن و سالان خود گفت: همیشه سعی کنند در کنار آموختن دروسشان از برکات قرآن کریم استفاده کنند و پشت کنکوری هادر هنگام مطالعه برای کنکور زیاد به خود سخت نگیرند و ساعات مشخصی را که ذهن بیشتر برای آموختن دروس آماده است برای مطالعه انتخاب کنند.

خانم غلامرضایی کارشناس ارشد علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار انارما با تمجبد از موفقیت ارکیان گفت: مطمئنا دانش آموزی که با قرآن انس گرفته باشد و و الگویش در زندگی حضرت فاطمه (س) و حضرت معصومه(س) باشد  نه تنها در آزمون های درسی بلکه در آزمون های زندگی نیز موفق و سربلند خواهد بود.

وی افزود: حفظ قرآن در کنار آموختن دروس نه تنها لطمه ای به درس دانش آموز نمی زند بلکه او را از لحاظ روحی و افزایش عزت نفس در زندگی بسیار کمک خواهد کرد.

 

ارسال نظرات