مدیر عامل آذین خودرو

شرط صادرات ۳۰درصدی در امضای قراردادهای خارجی را شنیده‌ایم

مدیر عامل آذین خودرو گفت: وزارت صنعت برای رفع رکود واحدهای تولیدی در پسا تحریم و همکاری با شرکای خارجی هنوز برنامه ای ندارد.
کد خبر: ۸۵۵۹۷۸۳
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، رضا رضایی  با اشاره به اینکه هنوز به صورت رسمی برنامه‌ای از سوی وزارت صنعت برای همکاری با شرکت های خودروساز خارجی در پسا تحریم ابلاغ نشده است، اظهار داشت: این روزها صحبت هایی از سوی وزیر صنعت مبنی بر 40 درصد ساخت داخل و صادرات 30 درصدی محصولات با مشارکت شرکت‌های خارجی شنیده می‌شود اما بنده هنوز برنامه مسنجمی را مشاهده نکرده‌ام.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت حتی برای رفع رکود واحدهای تولیدی در پسا تحریم هم برنامه ای ندارد، افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی با مشکلات متعددی روبه رو هستند که دولت باید برای حمایت از آنها اقدامات مناسبی را انجام دهد.

 رضایی با گله مندی از رکود بازار خرید و فروش خودرو گفت: این موضوع آسیب های زیادی را به صنعت خودرو وارد می کند در کنار این امر قطعه سازان هم امکان دریافت مطالبات خود را از خودروسازان نداشته و با کمبود نقدینگی بیشتری روبه رو می شوند.

بنا به این گزارش، بعد از اعلام توافق هسته‌ای ایران با گروه 1+5  اشتیاق زیادی میان شرکت‌های خارجی برای حضور در بازار ایران به وجود آمد، به نحوی که هنوز جوهر توافقات خشک نشده بود، یک هیأت بزرگ تجاری و صنعتی آلمانی عازم کشور ما شد تا شرایط اقتصادی کشور را برای گسترش همکاری‌ها مورد سنجش قرار دهد. البته بعد از سفر این هیأت اروپایی، سایر کشورها همانند ایتالیا، فرانسه و اتریش هم گروه‌هایی را به ایران فرستادند تا از غافله مشتاقان حضور در بازار ایران عقب نمانند.

اما ابهامات برنامه‌های وزارت صنعت و عدم شفاف سازی سیاست‌های این بخش در شراکت با خارجی ها در پسا تحریم باعث شده تا همچنان تولیدکنندگان داخلی نگران حضور شرکت‌های خارجی در کشور باشند چراکه  به اعتقاد آنها این شرکت‌ها در آینده بازار را تصاحب کرده و با واردات اجناس خود فضای فعالیت را برای تولیدکننده داخلی سخت تر خواهند کرد؛ تا جایی که دیگر کالای ایرانی در بازار طرفداری نداشته و همه خواستار اجناس وارداتی باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار