مسئول دفتر سازمان بسیج دانشجویی قوچان تاکید کرد: فعالیت جهادی در روستاها در بستر فرهنگسازی صورت گیرد.
کد خبر: ۸۵۵۹۷۸۵
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حسین دلاور در حاشیه بازدید جانشین سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی از اردوهای جهادی قوچان گفت: کار بسیج تنها امورات نظامی و عملیاتی نبوده؛ بلکه حرکت‌های زیادی را در ابعاد مختلف فرهنگی و اقتصادی به انجام می‌رساند.

وی با اشاره به این موضوع که باید در کنار اجرای اردوهای جهادی در حوزه فرهنگ این شهرستان نیز فعالیت صورت بگیرد، افزود: دانشجویان با حضور در سطح روستاها از نزدیک با مشکلات روستائیان آشنا شده و هم‌نشینی و هم‌صحبتی موجب افزایش روحیه در میان دانشجویان جهادگر بسیجی می‌شود.

مسئول دفتر سازمان بسیج دانشجویی قوچان تأکید کرد: دانشجویان بسیجی پس از دو ترم تحصیلی سنگین به جای استراحت در سه ماه تابستان و تجدید قوا برای آغاز یک ترم جدید دیگر، حضور در کنار روستائیان و خدمت‌گذاری به آنها را انتخاب می‌کنند.

دلاور با یادآوری این مطلب که برخی دانشجویان دانشگاه‌های قوچان با طی کردن مسافتی دو هزار کیلومتری از استان‌های دیگر خدمتگذاری در یک روستای محروم این شهرستان را انتخاب کرده‌اند، بیان داشت: مربیان به صورت رایگان آموزش‌هایی نظیر مهارت‌های زندگی، کامپیوتر، نکات خانه‌داری، کمک‌های اولیه، گل‌سازی چینی، طب سنتی و برخی کلاس‌های درسی و هنری را داوطلبانه آموزش می‌دهند.

وی با تأکید بر این مطلب که دانش‌آموزان و مادران می‌توانند بنا به نیاز خود از کلاس‌ها استفاده داشته باشند، گفت: اگر این کلاس‌ها به صورت پولی برگزار می‌شد شاید هزینه‌های زیادی توسط فراگیران پرداخت می‌شد؛ اما به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران سرمایه‌گذاری عظیمی صورت گرفته که این کلاس‌ها رایگان برگزار شود.

مسئول دفتر سازمان بسیج دانشجویی قوچان بیان داشت: بیش از ۲۰ رشته برای تدریس توسط دانشجویان دختر شرکت‌کننده در اردوی جهادی قوچان پیش بینی شده که به مدت ۱۲روز به متقاضیان آموزش می‌دهند.

دلاور با بیان اینکه مردم روستایی استقبال خوبی از اردوهای جهادی داشتند و هیچ مشکلی از نظر استقرار نیرو در روستا وجود ندارد، گفت: دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این شهرستان استقبال خوبی از اردوهای جهادی داشتند و دفتر بسیج دانشجویی قوچان با داشتن یک ظرفیت و پتانسیل مناسب می‌تواند مربی به تعداد نیاز در اختیار قرار بدهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها