عضو کمیسیون شوراهای مجلس تاكيد كرد: لزوم توجه به اشتغال جوانان برای کاهش اعتیاد در جامعه

عضو کمیسیون شوراهای مجلس توجه به اشتغال جوانان برای کاهش اعتیاد در جامعه را امري ضروري دانست و گفت: ‏اشتغال و رفع بیکاری به منظور کاهش اعتیاد باید به صورت اساسی و ریشه‌ای در کشور حل شود.
کد خبر: ۸۵۵۹۸۱۰
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر،  محمد ابراهیم رضایی  اظهارداشت: در جهت مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد در کشور خوشبختانه مشکل قانونی نداریم ولی به نظرم عزم و اراده و هماهنگی میان نیروی انتظامی، قوه قضائیه و مجریه جهت مبارزه با مواد مخدر به اندازه کافی نیست و باید بیشتر شود. از طرفی نیروی انتظامی روزانه تعداد زیادی معتاد بلامکان جمع آوری می‌کند ولی نه کمپ نگهداری به اندازه کافی وجود ندارد و نه قوه قضائیه جهت تشدید مجازات قاچاقچیان به میزان قابل توجه توجه دارد.

نماینده مردم خمین خواستار همکاری و هماهنگی میان دستگاه‌های کشور جهت مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر شد و افزود: ابتدای انقلاب برخوردهای موثری با مواد فروشان و قاچاقچیان انجام گرفت که در کاهش آمار اعتیاد و مواد فروشی نتیجه داشت با قاطعیت بیشتر قوه قضائیه در زمینه مبارزه با مواد مخدر در زمان کنونی نیز می‌توانیم به این موضوع دست یابیم.

وی با بیان اینکه موضوع اشتغال و بیکاری برای کاهش اعتیاد باید به صورت اساسی و ریشه‌ای در کشور حل شود، عنوان داشت: تیم‌های اقتصادی دولت‌ها طی سال های گذشته در این زمینه ناموفق بوده‌اند و کم لطفی زیادی از دوران پس از جنگ تحمیلی برای اشتغال جوانان داشته‌اند. سالانه یک میلیون شغل در کشور از دست می‌رود چراکه هرسال 75 هزار میلیارد تومان قاچاق کالا از مبادی رسمی انجام می‌گیرد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه مدیران اقتصادی با مدیریت غلط شغل جوانان را به ورطه نابودی می‌کشند، تصریح کرد: باید هرچه سریع‌تر جلوی قاچاق کالا را به ویژه از مبادی رسمی گرفت این مساله آفت بزرگی برای کشور است و جهت کاهش اعتیاد و بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال زایی جوانان این موضوع را اساسی و ویژه رسیدگی کرد.

رضایی تصریح کرد: مفسدان اقتصادی نباید به هیچ عنوان مجال برای فعالیت در کشور داشته باشند و سران سه قوه باید منسجم عمل کنند تا مردم متحمل سختی نشوند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: مشکل مردم در کشور کمبود شادی نیست بلکه چرخه اقتصادی به درستی نمی‌چرخد. جوانان نمی‌توانند شغل داشته باشند و ازدواج کنند. مشکل اعتیاد ریشه‌ای است و باید بدان توجه کرد.
ارسال نظرات