استاندار اردبیل گفت: تا پایان امسال ۳۱ مجتمع آبرسانی در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود و ۶۲۱ روستای استان از نعمت آب شرب برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۵۹۸۳۱
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجید خدابخش پیش از در دیدار مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار داشت: دولت یازدهم در بخش آبرسانی شرب به مناطق روستایی به ویژه مناطق محروم در استان اردبیل اقدامات بسیار زیادی انجام داده و امسال بیشتر روستاهای مرزی و محروم استان از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه 35 درصد اشتغال در استان مربوط به بخش کشاورزی است، گفت: استان اردبیل ظرفیت‌های بسیار عظیمی در بخش کشاورزی دارد و برای توسعه بخش کشاورزی نیاز است صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی شود.

خدابخش یکی از مشکلات اساسی استان اردبیل در بخش کشاورزی را فروش خام محصولات دانست و افزود: با توجه به اینکه بازار روسیه نیاز مبرمی به محصولات کشاورزی اردبیل دارد باید مدیران دستگاه‌های مربوطه در توسعه صادرات محصولات کشاورزی به این کشور اقدامات اساسی انجام دهند.

استاندار اردبیل بیان کرد: در دو سال فعالیت دولت یازدهم عملیات گازرسانی به 218 روستای استان اردبیل انجام شده و 95 روستای دیگر نیز همزمان با هفته دولت از نعمت گاز برخوردار می‌شود که انتظار می‌رود تا پایان سال 96 تمام روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی در 200 روستای اردبیل انجام شده است، تصریح کرد: اعتبارات اختصاص یافته برای بنیاد مسکن برای اجرای طرح هادی نسبت به سال گذشته 3 برابر افزایش یافته است.

خدابخش با بیان اینکه تصویب منطقه ویژه اقتصادی نمین و منطقه آزاد تجاری می‌تواند تحول عظیمی در استان اردبیل در عرصه‌های مختلف به وجود آورد، گفت: با تصویب این دو طرح بزرگ شاهد توسعه صادرات و پویایی اقتصاد و اشتغال منطقه خواهیم بود.

ارسال نظرات