خبرهای داغ:
فریاد «یا ضامن آهو» از میان جمعیت به وضوح شنیده می شد، آمده بودند تا به امام رئوف خود بگویند « روی قدمگاه دلم پا میگذاری- سنگ است اما از تو می گیرد اثرها».
کد خبر: ۸۵۵۹۸۴۰
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، همه آمده بودند، پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ؛ هر کس را می دیدی در خود بود از دیگران بی خبر.

اشک بر گونه های مردم می غلطید، گویی همه هوای حرم در دل داشتند، مداح می خواند؛ «وقتی برات کرب و بلا می شود گرفت- پس از غبار صحن شفا، می شود گرفت»

فریاد «یا ضامن آهو» از میان جمعیت به وضوح شنیده می شد، گویی آمده بودند تا به امام رئوف خود بگویند « روی قدمگاه دلم پا میگذاری- سنگ است اما از تو می گیرد اثرها»

زیارت خاصه امام هشتم در فضا طنین انداز شد، حالا دیگر همه دلها راهی مشهدالرضا شده بود. « بخوان زیارت نامه در امتداد کلیم- که باز کرده در اینجا خدا بیانش را»

پرچم سبز رنگ بارگاه امام رئوف را که آوردند، گویی نفس ها به شماره افتاد، تبریک جویی و بوسه باران پرچم سبز رضوی، حال و هوای محفل را امام رضایی کرده بود.

دلشوره ای شیرین سر بال و پرم هست- هشت آسمان آیینه در دور و برم هست

باران غم هرگز نمیگیرد سراغم -تا مهربانی های تو روی سرم هست

گویی دلهای شکسته همه زائر ثامن الحجج شده است، خادم امام هشتم از مردم می خواهد برای ظهور فرزند فاطمه، دعا کنند ... اللهم عجل الولیک الفرج(الهی آمین)

حجت الاسلام مهدی عبدالرزاق نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند عصر دیروز (2 شهریور) در این مراسم معنوی، با بیان اینکه مومن زرنگ کسی است که در این ماههای پرخیر و برکت، بهترین بهره برداری را برای اعمال خیر انجام می دهد، گفت: تلاوت قران کریم، دعا و عبادت خداوند در این ماه از سوی ائمه معصومین و علما توصیه شده است.

وی با اشاره به اینکه زیارت قبور ائمه اطهار چه در زمان حیات و چه در زمان غیر آن فضیلت های فراوانی دارد، افزود: طلب کمک از ائمه اطهار می تواند در زندگی مادی و معنوی راه گشا باشد.

حجت الاسلام عبدالرزاق با اشاره به سیره زندگی امام رضا(علیه السلام) گفت: سیره و روش زندگی ما باید بر اساس الگو گرفتن از ائمه اطهار علیهم السلام باشد و نباید به جز از خداوند و امامان معصوم، از کس دیگری کمک و یاری بخواهیم.

وی با اشاره به آداب زیارت امام رضا (علیه السلام) افزود: زیارت ائمه اطهار از افضل عبادات است ونباید از این موضوع غفلت کنیم اما این زیارت نباید به گونه ای باشد که موقع زیارت موجب آزار و اذیت دیگر زائران شویم.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: همه ما باید سیره اهل بیت (علیهم السلام) را در زندگی خود پیاده کنیم چرا که آنها الگوی فکری، اعتقادی، عملی و اخلاقی هستند و راه نجات، در پیروی از آنان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها