خادم آستان قدس رضوی در اردبیل گفت:خادم حرم امام رضا (ع) بودن شیرینی‌های زیادی دارد و خدمت به زائران عاشق حضرت رضا (ع) تمام سختی‌ها و فزار و نشیب‌های دنیا را به فراموشی می‌سپارد و لذت معنوی خاصی به انسان می‌بخشد.
کد خبر: ۸۵۵۹۸۷۱
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سید کاظم احمدی، به مناسبت دهه کرامت با حضور در دفترخبرگزاری تسنیم در اردبیل اظهار داشت: خادم امام رضا (ع) بودن شیرینی‌های زیادی دارد و خدمت به زائران و عاشقان حضرت رضا (ع) تمام سختی‌ها و فزار و نشیب‌های دنیا را به فراموشی می‌سپارد و لذت معنوی خاصی به انسان می‌بخشد.

وی با اشاره به اینکه در سال 1327 در یکی از مناطق ترک‌نشین خراسان رضوی به دنیا آمده‌ام گفت: افتخار18 سال خادمی جوار قدس رضوی را داشته‌ام و تمام عمرم را در راه خدمت به زائران و عاشقان آن حضرت گذاشته‌ام.

خادم آستان قدس رضوی بیان کرد: زیارت امام رضا (ع) تنها به نزدیک بودن نیست بلکه خادمان قدس رضوی با اهتزاز پرچم متبرک امام رضا در سراسر دنیا در صدد زیارت تمامی شیعیان جهان از پرچم متبرک آقا علی بن موسی رضا هستند.

احمدی افزود: خادمان آستان قدس رضوی در آستان ولادت حضرت علی بن موسی الرضا پرچم متبرک امام رضا (ع) را در تمامی استان‌های کشور می‌گردانند تا شرایط زیارت پرچم متبرک امام را برای تمام عاشقان آن حضرت فراهم کنند و این یک کار و حرکت بسیار عظیم فرهنگی است.

وی با بیان اینکه در آستانه ولادت امام رضا (ع) پرچم متبرک آن حضرت را در 15 کشور دنیا به اهتزاز درمی‌آورند گفت: این یک اقدام بسیار اساسی در راستای زیارت شیعیان جهان و پرچم متبرک است که تأثیرات فرهنگی بسیاری در کشورهای مختلف دنیا داشته است.

خادم حرم امام رضا تصریح کرد: استقبال مردم ولایت‌مدار اردبیل از پرچم امام و خادمان حضرت علی بن موسی الرضا بسیار باشکوه و وصف ناپذیر بود و عشق و ارادت مردم حسینی مردم اردبیل به ائمه اطهار و امام رضا (ع) ستودنی است.

احمدی افزود: مردم اردبیل از دیرباز به شهر حسینیت و حضرت عباس (ع) معروف است و مراسم و برنامه‌های دهه محرم، عاشورا و تاسوعا در اردبیل زبانزد خاص و عام در دنیا است و حال و هوای خاص معنوی به انسان دست می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه خادمان حرم امام رضا (ع) به مدت چهار روز پرچم متبرک امام رضا را در استان اردبیل برای زیارت عاشقان آن حضرت می‌گردانند گفت: حضور در آستان مقدس امامزاده صالح، همایش بسیجیان، بنیاد خیریه امام رضا و عیادت از بیماران بیمارستان علی اصغر(ع) از برنامه‌های مهم خادمان امام رضا در استان اردبیل است.

خادم آستان قدس رضوی تصریح کرد: خادمان امام رضا(ع) با علما و اندیشمندان استان اردبیل ملاقات خواهند کرد و زیارت پرچم متبرک را به شهرستان نیر و روستای آراللو می‌برند.

احمدی بیان کرد: حضور در مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، حوزه علمی میرزا علی اکبر، فرماندهی سپاه حضرت عباس(ع) استان و زندان مرکزی اردبیل از دیگر برنامه‌های خادمان امام رضا (ع) در اردبیل است و جشن مردمی این سایه خورشید در بقعه شیخ صفی الدین اردبیل و آستان مقدس امامزاده حلیمه خاتون برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خادمی در جوار امام رضا (ع) اصلا در فکرم هم نمی‌گنجید، گفت: از اینکه امروز خادم زائران امام رضا هستم بسیار خوشحال بوده و به این نعمت بزرگ شکرگزار بوده و افتخار می‌کنم.

خادم آستان قدس رضوی بیان کرد: همه انسان‌های دنیا در روز قیامت مورد حساب قرار می‌گیرند و من از اینکه در روز قیامت می‌گویم که خادم زائران آقا علی بن موسی الرضا هستم بسیارخرسند می‌شوم و این توشه‌ای بسیار بزرگ برای آخرت من می‌شود.

احمدی افزود: با توجه به اینکه بیماری کلیوی ناعلاجی داشتم با مشکلات زیادی روبه‌رو بودم و از آقا شفای خود را طلب کردم تا در جوار حرمش خدمت کنم که این آرزوی من توسط ضامن آهو برآورده شد.

وی با بیان اینکه سابقه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل را نیز داشته‌ام گفت: هم رزم شهید باکری بودن افتخاری بسیار بزرگ بود و من همچنین در عملیات فتح‌المبین و طریق‌القدس،عملیات‌های والفجر شرکت کرده‌ام.

خادم آستان قدس رضوی افزود: یکی از آرزوهای بزرگم زیارت مرقد امام حسین (ع) و شهدای کربلا بود و از اینکه در روز عاشورا افتخار زیارت امام حسین و شهدای کربلا را داشتم به درگاه خداوند منان شکرگزارم.

خادم آستان قدس رضوی تصریح کرد: بهترین خاطره 18 سال خادم امام رضا (ع) بودن دیدن علاقه وصف ناپذیر زائران حضرت علی بن موسی الرضا بوده و زیارت زائران حضرت امام رضا (ع) شور و حال خاص معنوی در انسان به وجود می‌آورد و من از دیدن این لحظات معنوی خوشحال می‌شوم.

وی با اشاره به اینکه از معیارهای انتخاب خادمین امام رضا(ع) داشتن مدرک تحصیلی لیسانس و متأهل بودن است گفت: علاوه بر این طلب آقا علی بن موسی الرضا نیز از الویت‌های مهم است که من به این عقیده باور خاصی دارم.

خادم امام رضا(ع) تصریح کرد: در حرم آقا علی بن موسی الرضا(ع) برنامه‌های مختلف فرهنگی برگزار می‌شود که برگزاری دعای ندبه، توسل و زیارت عاشورا به طور منظم با حضور خیل عظیم عاشقان آن حضرت از مهم‌ترین این برنامه‌ها محسوب می‌شود.


ارسال نظرات