طرح هجرت موفق ترین طرح در جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است

جانشین سپاه حاجی آباد، ایجاد روح امید، نشاط و سرزندگی در جامعه را از اهداف طرح هجرت عنوان کرد و افزود: یکی از طرح های موفق بسیج در جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، طرح هجرت است.
کد خبر: ۸۵۵۹۸۷۴
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، سروان محمد میرزاده  در بازدید از طرح هجرت بسیج دانش آموزی شهرستان حاجی آباد گفت: امسال 100 دانش آموز بسیجی در قالب طرح هجرت در قالب طرح جهادی در سراسر امدارس شهرستان و روستاها شرکت کرده اند.

جانشین فرمانده سپاه حاجی آباد در بازدید ازطرح های مرمت و بهسازی مدارس هدف از اجرای این برنامه را پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و انجام کار گروهی با مشارکت خود دانش آموزان خواندند و خاطر نشان کردند اردو های هجرت دانش آموزی زمینه ای برای رشد و شکوفایی استعداد های  دانش آموزان می باشد

میرزاده در ادامه افزود: بسیج به عنوان بزرگترین نهاد مردمی و فرهنگی با ارائه طرح های مختلف از جمله اردوهای جهادی، طرح هجرت و ... علاوه بر هدفمند کردن وقت جوانان و نوجوانان اثرات سازنده ای بر حوزه های مختلف اقتصادی، محرومیت زدایی، فرهنگی ، مذهبی  و آگاهی بخشی دارد.

وی تصریح کرد: یکی از طرح های موفق بسیج در جهت  غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، طرح هجرت است که شرکت کنندگان در زمینه های اعتقادی، مهارتی، آموزشی و فرهنگی آموزش های لازم را دیده و به صورت عملی با دنیای کار و فعالیت آشنا شده و مهارت های خود را ارزیابی می کنند.

 میرزاده  نشان کرد: طرح هجرت3 از 24 مرداد ماه آغاز شد و تا نیمه اول شهریورماه ادامه دارد و صد نفر از دانش آموزان دختر و پسر در این طرح شرکت کرده اند.

 وی ارائه برنامه های متنوع را از عوامل موثر در ایجاد انگیزه برای دانش آموزان در ورود به طرح هجرت برشمرد و گفت: برگزاری برنامه های فرهنگی ، تشکیل حلقه های معرفتی،  مسابقات متنوع فرهنگی، ورزشی و اردویی اشتیاق دانش آموزان را برای ورود به طرح هجرت 3 افزایش می دهد

مسئول بسیج دانش آموزی شهرستان حاجی آباد تصریح کرد: عمده فعالیت دانش آموزان در طرح هجرت 3 عرصه های رنگ آمیزی و بهسازی مداس ویژه دانش آموزان که موجب آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت گروهی ، کمک به سازندگی ، خدمت رسانی به روستاها ، تقویت روحیه مشارکت پذیری و استفاده از بهره گیری از توان فرهنگی ، هنری و فکری دانش آموزان از دیگر نتایج و اهداف این اردوها است.

علیرضا سالاری یکی از دانش آموزانی است که در طرح هجرت شرکت کرده است و هدف خود را کمک رسانی به مردم عنوان کرد  و افزود: من خیلی به این کار علاقه دارم و هر سال در این طرح شرکت می کنم و امسال سومین سالی است که در طرح هجرت به کار رنگ آمیزی مشغول هستم و در پایه هفتم درس می خوانم و مدر سه ای را که اکنون دارم رنگ می کنم مدرسه ای است که خودم در آن درس می خوانم.

مسلم نوروزی یک دیگر از دانش آموزان طرح هجرت است که هدفش کمک کردن به مردم است و دوست دارم که به مناطق محروم بروم و در آنجا به این کار ها بپردازم و امسال سال اولی است که در این طرح شرکت کردم.

علی اصغر دره شیری هستم از روز چهارشنبه هفته گذشته در این مدرسه دارم کار می کنم و هدفم از شرکت در این طرح کمک به رنگ آمیزی مدرسه زیرا من در این مدرسه درس می خوانم و دوست دارم برای مدرسه ای که در آن درس خواندم و چیزهای زیادی یاد گرفتم کاری انجام داده باشم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار