کنزق احیا می شود

مسئول میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان سرعین با بیان این مطلب گفت: درصورت بازسازی غارهای کنزق و همچنین ایجاد زیر ساخت های گردشگری روستای کنزق، شاهد رونق گردشگری و افزایش مدت ماندگاری گردشگران در شهرستان سرعین خواهیم بود.
کد خبر: ۸۵۵۹۸۷۹
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در روستای هدف گردشگری کنزق این شهرستان و چگونگی احیاء و بهره برداری از ظرفیت های گردشگری و فرهنگی تاریخی این روستا برگزار شد.

سید صادق حسینی در این جلسه که با حضور معاون فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان سرعین، معاون میراث فرهنگی اداره کل، اعضای شورای اسلامی روستا و یکی از سرمایه گذاران صورت گرفت، گفت:برنامه ریزی برای نحوه بهره برداری از ظرفیت های گردشگری روستای کنزق باید مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

مسئول میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان سرعین داشت: درصورت بازسازی غارهای کنزق و همچنین ایجاد زیر ساخت های گردشگری روستای کنزق، شاهد رونق گردشگری و افزایش مدت ماندگاری گردشگران در شهرستان سرعین خواهیم بود.

در این جلسه، معاون فرماندار سرعین ضمن تأکید بر همکاری و همدلی اهالی روستا در حمایت همه جانبه از قوانین و مقررات میراث فرهنگی و سرمایه گذاری در روستای کنزق، تحقق این امر را زمینه ساز تحول عظیم در این روستا و افزایش مدت ماندگاری گردشگران و معرفی توانمندی های گردشگری منطقه قلمداد کرد.

منصور عالیقدری معاون میراث فرهنگی اداره کل نیز در ادامه با اشاره به اهمیت حفاظت از محوطه تاریخی و باستانی کنزق، بر لزوم تهیه نقشه توپوگرافی منطقه و تعیین دقیق عرصه تپه باستانی و حریم مجموعه تأکید کرد.

روستای تاریخی کنزق که در سه کیلومتری شهر سرعین واقع شده دارای غارهای تاریخی مربوط به دوره اشکانیان است که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

ارسال نظرات