از سوی رئیس سازمان توسعه تجارت مطرح شد

۵۰درصد مصوبات شورای عالی صادرات هنوز اجرایی نشده است

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به فعالیت مجدد شورای عالی صادرات بعد از سال ها گفت:این شورا تاکنون پنچ جلسه برگزار کرده و ۴۳ مصوبه در ارتباط با رفع موانع صادرات و واردات و همچنین موضوع تولید داشته که تاکنون ۵۰ درصد این مصوبات اجرایی شده است.
کد خبر: ۸۵۵۹۹۰۸
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، ولی الله افخمی راد به مناسبت هفته دولت در مصاحبه با رادیو گفتگو افزود : یکی از وظایف ذاتی این سازمان تسهیل تجارت و ایجاد زمینه برای تولید کالاهای بهتر و اقتصادی تر در داخل کشور است.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان این که پیش از این شورای عالی صادرات منحل شده بود و در دولت جدید این شورا بار دیگر احیا شد ، گفت : بیشتر اقداماتی که دردو سال گذشته انجام شده ، مبتنی بر ایجاد فضای مناسب اقتصادی در کشور بوده است و در سال های گذشته نرخ ارز به صورت مداوم تغییر می کرد و در دوسال گذشته تلاش شد در این عرصه ثباتی ایجاد شود و خود این موضوع به فعالان اقتصادی و سرمایه گذران جهت تصمیم گیری برای ادامه کار کمک می کند.
رییس سازمان توسعه تجارت ایران لغو تعهد ارزی صارکنندگان، حذف مالیات بر صادرات ، انتشار بموقع دفترچه قوانین صادرات و واردات را از اقدامات اخیر این سازمان بیان کرد و گفت : از دیگر سو باید برای صادرات کالاهای خام محدودیت هایی ایجاد می کردیم که با همکاری شورای عالی اقتصاد و وضع عوارض این کاررا انجام دادیم.

ارسال نظرات