اداره‌کل هواشناسی و مدیریت بحران استان اردبیل در اطلاعیه‌ای از احتمال طغیان رودخانه‌ها در مناطق شمالی استان اردبیل هشدار داد.
کد خبر: ۸۵۵۹۹۴۴
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، اداره‌کل مدیریت بحران استان اردبیل در اطلاعیه خود اعلام کرد: براساس گزارش هواشناسی به احتمال زیاد جریان سیلاب در رودخانه‌های شمال استان به ویژه رودخانه ارس و حوزه دره‌رود امکان جاری شدن سیل وجود دارد.

این اداره‌کل همچنین به فرمانداران پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی و مشگین‌شهر هشدار داد تا به حالت آماده باش درآمده و مراقب جریان احتمالی سیل باشند.

اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل نیز با هشدار به بروز احتمالی طغیان رودخانه در مناطق شمالی استان اردبیل اعلام کرد: براساس الگوهای بارش و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی برای ساعات صبح و بعد از ظهر فردا و پس فردا تغییر ناگهانی هوا، بارش شدید توأم با رعد و برق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: خشکی خاک ضریب نفوذ‌پذیری کم آب در این فصل در حوزه آبریز دره‌رود اصلاندوز، اهر چایی و آراز در شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار، گرمی چایی و بالهارود در شهرستان گرمی، خیاو چایی، انزان چایی، مشگین چایی و کرکره چایی در شهرستان مشگین‌شهر سیلابی شدن رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

به هموطنان توصیه شده تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی را به عمل آورند.

اما با تغییر ناگهانی هوا از عصر امروز در اردبیل گرمای تابستانی جای خود را به خنک شدن هوا و شدت وزش باد همراه با هوای سرد داد تا یک افت محسوس دما در مرکز استان رخ داده و حتی عده‌ای به پوشیدن لباس گرم و امکانات گرمایشی در منازل خود روی آورند.

ارسال نظرات