خبرهای داغ:
دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر خراسان جنوبی:

امر به معروف و نهی از منکر مردمی اجرا می شود/ حمایت آموزشی و قضایی از مجریان این قانون

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی امر به معروف و نهی از منکر بر پایه مردمی استوار است، گفت: اگر در نظام اسلامی کار بر پایه مردمی استوار باشد به موفقیت بیشتری دست خواهیم یافت.
کد خبر: ۸۵۶۰۰۴۱
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سردار یعقوبعلی نظری صبح امروز در نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر دارای سه شاخصه اصلی قلبی، لسانی و اقدامی است.

وی اظهارداشت: شاخصه قلبی اعلام بیزاری قلبی انسان که جنبه اعتقادی دارد و آنچه به عامه مردم برمی گردد که امران به معروف و ناهیان از منکر تذکر لسانی با توجه به اعتقاداتی که دارند و اقدام شاخصه دیگر که وظیفه حکومت است و مردم نمی توانند دخالتی در آن داشته باشند.

موضوع کاهش طلاق از جمله برنامه‌های اولویت‌دار بسیج در استان است

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه باید توسعه و احیای این فریضه الهی در جامعه دنبال شود، اظهارداشت: کار امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌های تخصصی باید موضوعی دنبال شود و هر قشری براساس شرایط محیطی مسائل مربوطه را پیگیری کند.

نظری با اشاره به اینکه با اجرای این قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر از حمایت‌های قضایی، آموزشی و سایر حمایت‌هایی که مورد نیاز است بهره‌مند می‌شوند، افزود: امید است با جاری شدن این قانون در جامعه مشکلاتی که متوجه آمران به معروف و ناهیان از منکر بوده حل و آحاد مردم بتوانند با سهولت به این واجب به صورت گسترده بپردازند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه دایره امر به معروف و نهی از منکر بسیار وسیع است، یادآور شد: این موضوع تمام شئونات در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در برمی‌گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر خراسان جنوبی گفت: موضوع کاهش طلاق از جمله برنامه‌های اولویت‌دار بسیج در استان است و به همت اعضای شورای فرهنگ عمومی استان این از مصوبات جلسه اخیر شورا بوده است و برای دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده تا همکاری مطلوبی در این بخش شاهد باشیم.

برنامه‌های ابلاغی ستاد امر به معروف ونهی از منکر باید بومی‌سازی شود

نظری با بیان اینکه یکی از وظایف ستاد، فراهم کردن زمینه آموزش برای داوطلبان امر به معروف و نهی از منکر است، افزود : دستگاه‌های فرهنگی با پشتوانه فرهنگی که در جامعه بر عهده دارند باید در موضوعات فرهنگی به ستاد کمک کنند.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های ابلاغی از سوی مرکز باید در استان بومی‌سازی شود، افزود : باید در جامعه قانون جدید حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تبیین و ابعاد مختلف آن به اطلاع عموم برسد.

طرح طلایه‌داران معروف در استان برگزار خواهد شد

نظری با بیان اینکه طرح طلایه‌داران معروف در استان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: این طرح با همکاری شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر ادارات، اصناف و مساجد در حال پیگیری و اجرا است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی دانشگاه و آموزش و پرورش یکی از جاهایی است که صراحتا یاد شده است که باید با ستاد امر به معروف ونهی از منکر همکاری داشته باشند، ادامه داد: باید مسئولین دانشگاه ها نسبت به اسلامی کردن فضای دانشگاه اقدام کنند و نباید در دانشگاه بی بند و باری وجود داشته باشد.

وی توجه به معروفات و منکرات، شیوه تذکر لسانی وت شکیل پرونده و صدور کارت را از برنامه های این ستاد دانست و عنوان کرد: افرادی که تمایل دارند می توانند به پایگاه های بسیج محلات، یا کارمندان به سازمان مربوطه و یا به صورت آزاد به ستاد مراجعه کنند.

نظری با بیان اینکه اگر در نظام اسلامی کار بر پایه مردمی استوار باشد به موفقیت بیشتری دست خواهیم یافت، گفت: توسعه معروفات و جلوگیری یا کاهش منکرات دارای دو بال است و جدای از یکدیگر نمی باشند و پرداختن به هر دوی آن در سطح جامعه موجب موفقیت در جامعه است.

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی تاکید کرد: رسانه ها در جهت دهی فضای عمومی جامعه کمک کننده هستند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) بابیان اینکه ما رسالتی در خصوص منکراتی که در فضای عمومی رخ می دهد داریم و نباید در امور خصوصی مردم تجسس کنیم ، افزود: کارگاه آموزشی خاص افراد رسانه برای کمک به توسعه احیای امر به معروف و نهی از منکر برای اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها