مهمترین دغدغه‌های حضرت امام رضا (ع) و خواهر بزرگوار آن حضرت انسان‌سازی، ‌پرورش انسان‌هایی کمال یافته و بسترآفرینی جامعه‌ای مطلوب بوده است به بیان دیگر...
کد خبر: ۸۵۶۰۱۶۸
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهمترین دغدغه‌های حضرت امام رضا (ع) و خواهر بزرگوار آن حضرت نيز، انسان‌سازی، ‌پرورش انسان‌هایی کمال یافته و بسترآفرینی جامعه‌ای مطلوب بوده است به بیان دیگر افق و چشم‌انداز مورد نظر امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)، جامعه‌سازی و ایجاد جامعه‌ای مطلوب براساس مدل معنوی پیامبر اسلام (ص) است.

 دهه اول ذی‌القعده که به دهه کرامت نامگذاری شده، ایام پر فيض و پر برکتی است؛ اول اين ماه شريف مصادف است با ولادت حضرت فاطمه معصومه‌ (سلام الله عليها)، و در روز یازدهم آن ، حضرت ابا‌الحسن علی ‌بن ‌موسی ‌الرضا(ع) متولد گرديده است از این رو باید در این دهه شاهد اوج شادی و سرور معنوی مشتاقان و پيروان اهل بيت (ع) بود.

از جهتی دیگر دهه کرامت فرصت مغتنم و مناسبی برای ترویج و تعمیق معارف ناب اسلامی و اندیشیدن در اخلاق و رفتار خود و جامعه و عرضه و انطباق آن بر سيره اين بزرگواران است.

اندکی تامل بیانگر این حقیقت است که از مهمترین دغدغه‌های حضرت امام رضا(ع) و خواهر بزرگوار آن حضرت نيز، انسان‌سازی، ‌پرورش انسان‌هایی کمال یافته و بسترآفرینی جامعه‌ای مطلوب مي باشد. به بیان دیگر افق و چشم‌انداز مورد نظر امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س)، جامعه‌سازی و ایجاد جامعه‌ای مطلوب براساس مدل معنوی پیامبر اسلام (ص) است. آن بزرگواران با اصلاح تک تک افراد جامعه بر مبنای تبلیغ و هدایت چهره به چهره تلاش می کردند جامعه ای سالم و سازنده ایجاد نمایند که این الگوی تبلیغی می تواند در جامعه امروزی ما بسیار کارآمد باشد.

آشنايي با اندیشه، رفتار و کلام امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) وظیفه‌ی همه‌ ما را که در سنگر فرهنگی و انسان‌سازی جامعه تلاش می‌کنیم، سنگین‌تر می‌سازد. این دهه فرصت مناسبی برای نشر و تعمیق فرهنگ اهل بیت عليهم السلام به ویژه فرهنگ فاطمی و رضوی است، تا در دریای خروشان آموزه های قرآنی، زمینه آشنائی هر چه بیشتر نسل جوان با فرهنگ اهل بیت به ویژه امام هشتم شیعیان، حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) فراهم شود

از زاویه ای دیگر دهه کرامـت تابلوی زیبای زندگی بانویی آسمـانی است که دختران و زنان عصر ما نیز می توانند با تاسی به ایشان به بالاترین مراتب معنوی دست یابند.

این دهه با برکت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ  و معنوی برادر است، مهر و وفایی که خواهر مهـربان و دلداده را به هجــرت در راه برادر و امام خویش وادار نمـوده و غربت و بیـماری و مرگ را در فصـل جوانی  برای او آسـان کرده است.

در مجموع ، بدون شک تکریم و تعظیم دهه کرامت و برگزاری هر چه شایسته و پرمحتوای برنامه ها و جشن های این دهه عاملی مهم و تأثیرگذار در تقویت اعتقادات عقاید دینی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان و حرکتی بزرگ در تعمیق باورهای دینی محسوب می شود

حجت الاسلام عباس اصلانی

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ازنا

ارسال نظرات