مستند «جای خالی» امروز، 3 شهریورماه ساعت 19 در «خانه هنرمندان» با حضور سازندگان اثر، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۵۶۰۱۷۶
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، اکران مستند «جای خالی» که به همت انجمن تهیه‌کنندگان مستند خانه سینما به صورت هفتگی برگزار می‌شود، این هفته به پخش و نقد یکی از آثار راه‌یافته به بخش مسابقه فیلم مستند جشنواره سی‌و‌سوم فیلم فجر می‌پردازد.

مستند «جای خالی»، مستندی است بلند با درون‌مایه آسیب‌شناسی فرهنگ عمومی مردم ایران. «کمیل سوهانی»، در مقام کارگردان مستند که روایت اثر را نیز بر عهده دارد، همزمان با تلاش برای یادگیری پرواز با پاراگلایدر، به عنوان یک مستندساز به سراغ ریشه‌های پریشان احوالی‌های فرهنگی مردم ایران می‌رود. پریشان حالی‌هایی همچون دروغگویی، کمبود وجدان‌کاری، بی‌فرهنگی در ترافیک، ضعف در روحیه‌کار جمعی و... . در این بین برای یافتن پاسخ با 16 تن از صاحب‌نظران این حوزه (از مؤلفان کتاب‌های جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی گرفته تا وزرای فرهنگ و ارشاد) به گفتگو می‌نشیند و همزمان یافته‌های حاصل از مواجهات و مشاهدات خود را با تجربه یادگیری پرواز گره می‌زند و تلاش می‌کند تا سوالات دقیقی را در این حوزه طرح کند.

این مستند شاعرانه-پژوهشی که پیش از این در بخش رقابتی مستندِ آخرین دوره جشنواره فجر شرکت کرده و جایزه بخش نقد درون گفتمانی جشنواره عمار را از آنِ خود کرده بود، در موسسه «سفیرفیلم» تولید شده است. تهیه‌کننده و تصویربردار اثر «محمدصادق باطنی» است و نویسندگی کار را «آرین طاهری» برعهده داشته است. «محمدالیاس قنبری» پژوهشگر اثر و «محمدرضا خندان» نیز تدوین‌گر این مستند 60 دقیقه‌ای هستند.

گفتنی است، این مراسم روز سه‌شنبه از ساعت 19 در «سالن شهنو» خانه هنرمندان در بوستان هنرمندان، واقع در خیابان ایرانشهر برگزار می‌شود. حضور در این مراسم برای عموم علاقه‌مندان آزاد می باشد.


ارسال نظرات