با حضور استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی؛

69 پروژه عمرانی و خدماتی به‌طور همزمان در شهرستان دامغان افتتاح شد

69 پروژه عمرانی، خدماتی، صنعتی و کشاورزی شهرستان دامغان در آئینی باحضور استاندار سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی همزمان با دومین روز از هفته دولت افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۶۰۲۳۳
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶


به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، استاندار سمنان در آئین افتتاح همزمان 69 پروژه عمرانی خدماتی شهرستان دامغان به مناسبت هفته دولت که با حضور جمعی از مدیران کل این استان و امام جمعه، فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان دامغان در سالن همایش‌های دانشگاه رسول اکرم(ص) این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: شناخت صحیح از زمان و مکان و امکانات و اعتبارات موجود لازمه مدیریت توانمند در دستگاه‌های دولتی است.

محمد وکیلی با بیان اینکه دولت یازدهم در شرایط متفاوتی مسئولیت پذیرفت و توانست شرایط کشور را در ابعاد مختلف بهبود بخشد، افزود: هر یک از ما به عنوان مدیران استانی یا شهرستانی باید سیاست‌ها و راهبردهای دولت را بشناسیم تا بتوانیم متناسب با زمان و مکان و داشته‌ها با حداکثر کارایی و کارآمدی در شهرستان‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت سال‌جاری 69 پروژه با اعتباری قریب به 70 میلیارد تومان در شهرستان دامغان افتتاح می‌شود و در دهه فجر گذشته نیز 67 پروژه با هزینه 43 میلیارد تومانی در دامغان به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: صرف بیش از 110 میلیون تومان اعتبار تنها در این شهرستان در یک‌سال گذشته نشان از عزم دولت برای به ثمر رساندن پروژه‌ها است.

وکیلی اولویت اختصاص بودجه این استان در سال 94 را پروژه‌هایی با بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی، طرح‌های اثربخش در توسعه و پیشرفت شهرستان‌ها، پروژه‌های محرک اقتصاد و اشتغال و پروژه‌هایی که اعتبار کمتری نیاز دارند اعلام نمود و گفت: دولت با دشواری‌های بسیار تأمین منابع می‌کند و این منابع باید با مدیریت صحیح در کوتاه‌ترین زمان و بهترین شکل به تکمیل پروژه‌های دارای اولویت اختصاص یابد.

استاندار سمنان میزان رضایتمندی مردم را نشانه درصد موفقیت مدیران دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: شناخت خوب، نظارت دقیق و اتمام به موقع پروژه‌ها و کاهش زمان رسیدن به بهره‌برداری سبب افزایش ارزش پروژه و اعتبار اختصاص یافته می‌‌شود، بی‌تردید مدیری که وظیفه خود را نشناسد نمی‌تواند خدمت مطلوبی ارائه دهد.

نماینده عالی دولت در شهرستان دامغان با بیان اینکه مدیران استانی و شهرستانی باید بیاندیشند که شهیدان رجایی و باهنر چگونه عمل کردند که پس از 30 سال همچنان در ذهن و دل مردم جاودان هستند، خاطر‌نشان کرد: کار برای رضای خدا و حل مشکلات مردم چنین نتیجه معنوی را به دنبال دارد زیرا مردم خدمتگزاران خود را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنند.

وی با تأکید بر ضرورت اولویت دادن به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان سمنان در اختصاص دادن اعتبارات و لزوم نگاه مدیران‌کل به توسعه پایدار و متوازن همه نقاط این استان، تصریح کرد: سال گذشته اعتبارات زیادی به بخش سد سازی در شاهرود اختصاص یافت و امسال حوزه راه در دامغان بیشترین اعتبارات را به خود اختصاص داده که این گردش تخصیص اعتبارات کلان زمینه‌ساز توسعه پایدار استان سمنان خواهد شد.

تفکر و اندیشه شهیدان رجایی و باهنر آنان را جاودان کرد

فرماندار دامغان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه هفته دولت هفته گرامیداشت دولتمردان انقلابی جمهوری اسلامی ایران شهیدان رجایی و باهنر است که برای همیشه در قلب ملت بزرگ ما جاودانند، گفت: تفکر و اندیشه این شهدا در مسیر توسعه کشور سبب جاویدان ماندن آنان شده است.

علی اصغر مجد در این مراسم با اشاره به افتتاح این 69 پروژه عمرانی در این شهرستان گفت: این تعداد پروژه با صرف بیش از 690 میلیارد و 144 میلیارد ریال اعتبار آماده افتتاح شده است.

وی با اشاره به مهمترین پروژه‌های آماده بهره برداری در این شهرستان به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: هشت پروژه ملی با اعتبار 25 میلیارد و 519 میلیون و یکصد هزار تومان برای افتتاح امروز آماده شده است.

فرماندار دامغان با اشاره به زمینه‌های قابل افتتاح این پروژه‌ها در شهرستان سمنان تصریح کرد: پروژه‌های هفته دولت در شهرستان دامغان در بخش‌های آموزشی، آبرسانی، گازرسانی، کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، راه و ترابری، مسکن، خدماتی و پروژه های شهری شهرداری است.

مجد با بیان اینکه 24 پروژه در بخش مرکزی شهرستان دامغان به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: 20 پروژه نیز در بخش امیرآباد دامغان به مناسبت هفته دولت آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه ساختمان جدید ایستگاه راه آهن دامغان به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: برای این پروژه یک میلیارد و 450 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

به گفته فرماندار دامغان، تکمیل زیرگذر ریلی وامرزان و احداث 20 کیلومتر استلب تراک از دیگر پروژه های اداره کل راه آهن شمال شرق یک در دامغان است که 200 میلیارد و 641 میلیون ریال برای آن هزینه شده است.

مجد گازرسانی به روستاهای فاقد نعمت گاز را از دیگر پروژه‌های مهم هفته دولت در شهرستان دامغان عنوان کرد وگفت: گازرسانی به روستاهای آستانه و تویه رودبار نیز در این هفته به بهره برداری می رسد و مردم این روستاها نیز از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند که برای کار گازرسانی به روستای آستانه 27 میلیارد ریال هزینه شده است و  167 خانوار این روستا از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

فرماندار دامغان افزود: برای گازرسانی به روستای تویه رودبار نیز یک و نیم میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت گاز هزینه شده است و  104 خانوار این روستا نیز در هفته دولت از نعمت گاز بهره مند می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار