معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در راستای اجرای نیت موقوفات مرتبط با کمک به تحصیل دانش‌آموزان و در قالب طرح مهر تحصیلی، ۱۸ هزار بسته اقلام تحصیلی و لوازم‌التحریر اواخر شهریور امسال به دانش آموزان نیازمند اهدا می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۰۵۱۳
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در راستای اجرای نیت موقوفات مرتبط با کمک به تحصیل دانش آموزان و در قالب طرح مهر تحصیلی، 18 هزار بسته اقلام تحصیلی و لوازم التحریر اواخر شهریورماه امسال به دانش آموزان نیازمند اهدا می شود.

حجةالاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه در گفت‌وگویی تعداد موقوفات کشور را بیش از 127 هزار موقوفه اعلام کرد که بخشی از آن منفعتی و بخشی هم انتفاعی است.

وی افزود: موقوفات انتفاعی بیش از 800 نیت دارند که شامل نیات خیریه ، اجتماعی، مذهبی، فرهنگی، سلامت و... است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه اظهار داشت: در هرمکانی اعم از نهادهای دولتی و خصوصی و یا مردمی اگر کسی سکونت دارد و اجاره‌ای خود را به قیمت عادلانه پرداخت نکند، اعمال عبادی که انجام می‌دهد حکم غصبی داشته و شبهه ناک است.

حجةالاسلام شرفخانی اظهارداشت: در چند سال اخیر بحث شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم نسبت به اجرای امینانه نیت واقفین در دستور کار قرار گرفته تا مردم آثار و برکات وقف را ببینند.

وی اعزام 500 نفر به کربلای معلی براساس نیات واقفین را از جمله این کارکردها دانست و گفت: همچنین در راستای نیت کمک به تحصیل دانش‌آموزان نیز امسال درکل کشور 18 هزار بسته اقلام تحصیلی و لوازم‌التحریر آماده شده که اواخر شهریور امسال در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه افزود: همچنین در قالب این طرح و در قالب برنامه مهر تندرستی تجهیزات پزشکی و درمانی برای برخی بیمارستان‌ها و موقوفات درمانگاهی تهیه می‌شود.

وی گفت: سال گذشته برای بیش از 30 هزار خانوار تحت پوشش و نیازمند براساس اجرای نیات واقفین لوازم ضروری تهیه شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه با تاکید بر همکاری بیشتر مردم برای احیای موقوفات، متذکر شد: احیای موقوفات بدون همکاری مردم و دانستن احکام وقف صورت نمی‌گیرد.

ارسال نظرات