رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ما امنیت امروز را مدیون خون شهدا هستیم، گفت: پاسخ این خون‌ها ادامه راه شهدا و ادامه راه‌ آنها مبارزه با نظام استکبار، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۸۵۶۰۵۲۵
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار «محمدرضا نقدی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پنجمین دوره تربیت مربی مهدهای قرآنی کشور که امروز 4 شهریورماه برگزار شد با اشاره به رشادت‌های بانوان اظهار داشت: در طول تاریخ اسلام بانوان نقش مؤثری داشتند که یکی از این بانوان شهیده طیبه واعظی است. این بانوی مجاهد و تلاش‌گر جان خود را فدا کرد برای اینکه ما زیر پرچم اسلام باشیم؛ وی در دوران خفقان ستم‌شاهی که کسی جرأت حرف زدن نداشت با بصیرت یک همسر رزمنده و مجاهد را پذیرفت و زندگی خود را در خانه‌های مخفی سپری کرد.

اسطوره‌های مقاومت را به مردم معرفی کنیم

وی با بیان اینکه این بانوی مجاهد و تلاشگر در بارداری و حتی بعد از آن با نوزاد کوچکش در شرایط سخت زندگی مخفی همچنان مبارزه می‌کرد، افزود: وی آنقدر به ارزش‌های الهی پایبند بود که وقتی نیروهای ساواک برای دستگیری او آمدند در حالیکه نوزاد کوچکی داشت جمله ماندگاری را از خود به یادگار گذاشت و گفت: «اگر می‌خواهید مرا بکشید اما چادر از سر من برندارید»؛ این‌ افراد اسطوره‌های مقاومت و حجت الهی هستند که باید زندگی آنها الگوی خود قرار داد.

سردار نقدی با اشاره به اینکه ما باید صبر و تحمل را از این بانوان جهادگر بیاموزیم، گفت: مادر این بانو 4 فرزند و 2 عروس و داماد خود را در راه اسلام فدا کرده است. مشاهده صبر این افراد ما را برای تحمل مشکلات و ایستادگی در برابر ظالمان استوار می‌سازد بنابراین شایسته است با آشنایی با این افراد مقاومت و صبوری در برابر سختی‌ها را بیاموزیم.

راه شهدا عقب‌نشینی ندارد/ ادامه راه آن‌ها مبارزه با استکبار است

رئیس بسیج مستضعفین با بیان اینکه استمرار راه شهدا، جهاد، تلاش، بصیرت و شناخت وظیفه روز می‌طلبد خاطرنشان کرد: در دوران ستم‌شاهی وظیفه ما مبارزه با رژیم طاغوت بود اما امروز که به برکت خون شهدا این رژیم سرنگون شده است ما با ارباب رژیم طاغوت یعنی انگلیس، آمریکا و دنیای استکبار مواجه هستیم؛ اما آن‌ها باید بدانند راهی که شهدا گشودند عقب‌نشینی ندارد و ما آن را همچنان ادامه خواهیم داد.

سردار نقدی با بیان اینکه آرزوی شهدا رسیدن به حکومت مهدوی بود، افزود: ما در برابر سختی‌ها، خون شهدا و مادرانی که فرزندان و اهل خانواده خود را در راه اسلام فدا کردند تکلیف داریم. امروز اگر در امن‌ترین کشور دنیا زیر پرچم اسلام با عزت زندگی می‌‌کنیم و شهرهای‌مان در اشغال تروریست‌ها نیست مدیون خون شهدا هستیم. پاسخ این خون‌ها ادامه راه شهدا و ادامه راه‌ آنها مبارزه با نظام استکبار، آمریکا،انگلیس و رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه دشمنان برای نفوذ در ملت ایران برنامه‌های مختلفی تدارک دیده‌اند، گفت: به گفته امام خمینی (ره) دشمنان برای 40-30 سال برنامه‌ریزی می‌کنند. ما باید تشخیص دهیم که آنها برای رسیدن به اهداف شوم خود از کجا شروع می‌کنند؛ آنها از مهدهای کودک و مدارس آغاز می‌کنند چرا که می‌خواهند نسل‌های بعدی صلابت ضد استکباری را نداشته باشند به همین جهت تربیت قرآنی کودکان کار بسیار بزرگی است و باید به آن اهمیت داد تا دشمنان حتی جرأت تفکر برای نفوذ در این نظام را به خود ندهند.

سردار نقدی با اشاره به اینکه دشمن پیش از ما برای سلطه بر جوانان برنامه‌ریزی کرده است، افزود: آنها از مدت‌ها قبل نفوذ در جوانان کشورمان را برنامه‌ریزی کرده‌اند که البته این امر تأثیرات مخربی در جامعه ما گذاشته است که باید آن را جبران کرد. در این راستا توجه به تربیت قرآنی کودکان و نوجوانان در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد چرا که هسته اصلی شخصیت افراد در دوران کودکی شکل می‌گیرد و مسائل اساسی، کلان و راهبردی که می‌خواهیم در روح جامعه نهادینه شود و همچنین ظلم‌ستیزی و عدالت‌طلبی در همین دوران در وجود افراد نقش می‌بندد.

هدیه رهبر معظم انقلاب به نوه‌اش

وی به دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی و ارائه گزارشی به ایشان اشاره کرد و گفت: بنده چند روز پیش در محضر رهبر معظم انقلاب گزارشی از فعالیت‌ها دادم که یکی از این مسائل برگزاری مهدهای کودک قرآنی و همین دوره‌ها بود که ایشان فرمودند کار بسیار مهمی را آغاز کردید و در ادامه به برنامه‌ریزی دشمنان اشاره کردند. در پایان نیز رهبر معظم انقلاب کتاب‌های تهیه شده برای مهدهای قرآنی که توسط بسیج تدوین شده است به نوه خود هدیه کردند که این امر برای ما بسیار خوشحال‌کننده بود.

علم‌آموزی را به قلب مساجد و حسینیه‌ها بازگردانیم

سردار نقدی با بیان اینکه ما در تربیت افراد با مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: در دوران رضاخان ملعون تربیت در مسجد به بیرون کشیده شد. در گذشته تربیت و دانش در دل اخلاق بود چرا که افراد در مساجد و حسینیه‌ها به علم‌آموزی می‌پرداختند. ما باید این روش را باز گردانیم و مدارس و مهدکودک‌ها را به دل مساجد و حسینیه‌ها ببریم چرا که علم بدون اخلاق خطری بزرگ است و ممکن است به جنایت تبدیل شود.

وی با توصیه‌ای به مسئولان برگزاری مهدهای کودک گفت: نداشتن دانش بهتر از دانشی است که بدون اخلاقی پی ریزی شود بنابراین ما باید مهدهای کودک را در قلب مساجد برگزار کنیم یعنی اولویت ما حضور کودکان در مساجد باشد اما اگر د‌ر آنجا موقعیت مناسبی نبود باید در نزدیک‌ترین محل به مسجد مهدکودک را برپا کرد.

سردار نقدی با اشاره به اینکه ما باید الگویی برای سایر جوامع باشیم خاطرنشان کرد: استفاده از سرودهای غربی امری ناپسند است که متأسفانه در برخی از مهدهای کودک ترویج پیدا کرده است. ما نباید سروده‌های غربی را استفاده کنیم. شعری که در ظاهر می‌سازیم نیز باید به درستی بررسی شود چرا که ممکن است در ظاهر درست باشد اما به نوعی مادی‌گرایی را رواج دهد.

ارسال نظرات