رییس ستاد یادواره سردار شهید حاج محمود قلی‌پور گفت: یادواره شهدای عملیات «کربلای 2» با محوریت سردار شهید محمود قلی‌پور 10 شهریور ‌ماه امسال در گلزاری شهدای رشت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۰۵۴۰
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، سردار محمدعلی حق‌بین در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سپاه قدس گیلان برگزار شد با اشاره به رشادت‌های رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: حضور در میادین جنگ و پشتیبانی از رزمندگان از افتخارات مردم گیلان در دوران دفاع مقدس است.

وی شهید قلی‌پور را از افتخارات مردم گیلان دانست وگفت: شهید قلی‌پور در دومین روز از جنگ به همراه تعدای از رزمندگان گیلانی وارد جنگ شدند و در اکثر عملیات‌های به عنوان فرمانده حضور داشتند.

رییس ستاد یادواره سردار شهید حاج محمود قلی‌پور با بیان اینکه شهید قلی‌پور در جنگ افتخارات بزرگی را برای خود رقم زدند افزود: شهیدان املاکی و خوش‌سیرت با دید فرمانده و ما نیروی آنیم از سردار شهید قلی‌پور یاد می‌کردند.  

وی با بیان اینکه نام سردار شهید قلی‌پور و رزمندگان گیلانی در کنار سایر رزمندگان دیگر همواره مشهود بود گفت: علاقه رزمندگان گیلانی به شهید قلی‌پور وصف‌ناپذیر بود.

سردار حق‌بین با اشاره به روحیه شهادت‌طلبی شهید قلی‌پور افزود: شهید قلی‌پور در منطقه حاج عمران مورد هدف خمپاره دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.

سردار حق‌بین شهید قلی‌پور را یکی از بنیان‌گذاران سپاه خواند و گفت: فرماندهی پادگان المهدی (عج) چالوس، گروه ضربت عملیات جنگل و فرماندهی عملیات جنگل‌های گیلان، فرماندهی گردان رزمی، معاون طرح و عملیات تیپ قدس، قائم‌مقامی ستاد لشکر قدس و رئیس ستاد لشکر قدس از مسئولیت‌های شهید محمود قلی‌پور است.

وی با اشاره به زحمات سردار شهید قلی‌پور برای ارتقا تیپ قدس به لشکر قدس گیلان گفت: این شهید بزرگوار مبنا و پایه لشکر قدس در گیلان شدند.

رییس لشکر عملیاتی سپاه قدس گیلان تقدیم 198 شهید را سند گیلانی‌ها در عملیات کربلای 2 عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این باره فرمودند "گیلانی‌ها عاشورای دوم آفریدند" که این سخن رهبری برای مردم گیلان افتخار بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با سالروز عملیات غرورآفرین کربلای 2 برنامه‌هایی در استان برگزار می‌شود گفت: ویژه برنامه‌های گرامیداشت شهدای عملیات کربلای2 از روزهای گذشته در سراسر استان آغاز و تا 10 شهریور ادامه خواهد داشت.

سردار حق‌بین با بیان اینکه در تمام شهرستان‌ها یادواره شهدای عملیات کربلای 2 در حال برگزاری است گفت: یادواره شهدای عملیات کربلای 2 با محوریت سردار شهید محمود قلی‌پور 10 شهریور ‌ماه امسال با سخنرانی چهره ملی در گلزاری شهدای رشت برگزار می‌شود.

وی برگزاری مراسم صبحگاه نظامی و مردمی همراه با برگزاری زیارت عاشورا، برگزاری شبی با خاطره را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام دانست.

گفتنی است، پاسدار شهید حاج محمود قلی‌پور در سال 1332 در استان فارس در خانوده‌ای مذهبی از پدری گیلانی و مادری اصفهانی دیده به جهان گشود و تحصیلات دبیرستان خود را در رشت به پایان رسانید. با ورود به سن جوانی از آنجا که شور آزادیخواهی و مبارزه طلبی با بیداد در وجودش شعله می‌کشید، به صفوف مبارزین و انقلابیون پیوست و برعلیه نظام جور ستمشاهی تلاش کرد.

با شروع جنگ تحمیلی بسوی جبهه‌های نبرد با دشمنان اسلام شتافت و در طی اعزام‌های پی درپی به جنوب و غرب کشور بارها مجروح شد ولی دست از مبارزه با متجاوزین نکشید، به خاطر قدرت برنامه‌ریزی و تدبیر و طراحی کم نظیرش همیشه در پست‌های حساس و مسئولیت آفرین و پرخطر مانند مسئولیت گروه ضربت عملیات جنگل و فرماندهی عملیات جنگل‌های گیلان برای سرکوبی ایادی استکبار جهانی، فرماندهی گردان رزمی، معاونت طرح و عملیات تیپ قدس، قائم مقام ستاد لشکر قدس و ریاست ستاد لشکر بود. سرانجام حاج محمود در ساعت 1 بامداد 10 شهریور سال 65 بر فراز قله‌های رفیع کدو در حاجی عمران( محورعملیاتی کربلای 2 ) بر اثر ترکش گلوله توپ دشمن دعوت حق را لبیک گفت.

ارسال نظرات