کولیوند در گفتگو با بسیج:

نقش کمرنگ دستگاه های دولتی در خدمات رسانی به روستای سیجان

نماینده مردم استان البرز در مجلس گفت: دستگاه های دولتی که به روستای سیجان اعزام شدند در ساعات اولیه وقوع سیل به خوبی وارد عمل می شدند ولی متاسفانه از 72 ساعت دیگر وضعیت به حالت عادی بر می گردد.
کد خبر: ۸۵۶۰۵۴۳
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
محمد جواد کولیوند نماینده مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در استان البرز در خصوص عملکرد دستگاه های دولتی پس از وقوع سیل روستای سیجان اظهار داشت: پس از وقوع سیل دستگاه های دولتی بسیاری همچون هلال احمر، فرمانداری، سازمان های مردم نهاد و مجموعه اتومبیلرانی اقدامات بسیاری را انجام دادند.

وی افزود: بسیج نیز نقش بسیار مهمی را در خصوص امداد و نجات، پیداکردن مفقودین و بازکردن مسیر ایفا نمود.

کولیوند متذکر شد: دستگاه هایی که به این روستا اعزام شدند در 72 ساعت اولیه وقوع سیل به خوبی عمل می کنند ولی متاسفانه از 72 ساعت دیگر که وضعیت به حالت عادی بر می گردد که این ضعف بزرگی هستش.

وی در خصوص دلایل شکست در خدمات رسانی پس از 72 ساعت در وقوع سیل گفت: عدم وجود فرماندهی در مدیریت بحران و عدم تامین آنی برآورد هایی که اتفاق می افتد از جمله دلایل این شکست می باشد چراکه پس از آن دستگاه ها به دنبال امورات خود رفته و عملاً مشکلات روستا را نادیده می گیرند و سیستم لجستیک غیر فعال می شود.

نماینده مردم البرز خاطر نشان کرد: از آنجایی که بحران دارای سطح بندی های ملی، منطقه ای، شهرستانی، استانی و روستایی می باشد، درصدد آن هستیم که سازمان بحران فارغ از وزارت کشور در مجلس شورای اسلامی تصویب شود که نمایندگان مردم استان البرز از اعضای کمیسیون داخلی می باشند.

وی در پایان گفت: خدمات رسانی موثر و مفید نیازمند ارائه آموزش های لازم برای کلیه دستگاه ها و بسیج می باشد که آموزش کامل و جامع می تواند در این خصوص تاثیرگذار باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها