استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه جامعه امروز جهانی و جهان اسلام نیازمند فرهنگ رضوی است، گفت: مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، اهمیت مضاعف این شهر را در توسعه فرهنگ رضوی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۵۶۰۵۵۰
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) شب چهارم شهریور ماه در مشهد مقدس در حالی به کار خود پایان داد که بسیاری از علاقه مندان و ارادتمندان حرم رضوی (ع) را از اقصی نقاط دنیا بار دیگر دور خود جمع کرد.

در ابتدای این مراسم پیام آیت الله صافی گلپایگانی مرجع تقلید جهان شیعه با مراتب سپاس و تشکر ویژه برای برگزارکنندگان جشنواره خوانده شد و در ادامه صلوات خاص امام رضا (ع) با حضور خادمان ادوار و برگزیدگان امسال جشنواره و مسئولان خوانده شد و سپس مدیحه سرایی توسط خادمان رضوی برای میلاد امام (ع) انجام شد.

سیدجواد جعفری رئیس بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در ادامه این مراسم صحبت های خود را اینگونه آغاز کرد: سلام بر امامان هدایت، سلام بر هشتمین حجت خدا که به وجودش باران فروفرستاده شد. سلام بر خادمان فرهنگ رضوی، سلام بر زائران و مجاورانی که قدم رنجه فرمودند، مقدمتان گلباران و خاک پای شما توتیای چشم ما.

وی در پایان صحبت‌هایش نیز پس از توضیحاتی درباره وضعیت جشنواره امام رضا گفت:امیدواریم همه آنانی که برای اعتلاء این حرکت الهی کوشیده و می‌کوشند نام آنها در ردیف احیاء کنندگان امر امام و موجب خیر دنیا و آخرت آنها باشد.

یکی از برنامه های ویژه و جذاب این مراسم اختتامیه، اجرای گروه سرود امام رضا (ع) با تمام لهجه‌های اقوام مختلف ایران با اجرای هنرمندان برجسته کشور به آذری، خراسانی، لری، عربی و ... صورت گرفت که هر یک با زبان خود امام رضا (ع) را مدح می‌کردند. دیگر حاشیه‌های این مراسم برپایی نماز جماعت با حضور علمای حاضر در همایش بود که همه را به صف کشید و البته خارجی ها و ایرانی هایی هم بودند که به نماز جماعت نرسیدند و در هر گوشه و کنار سالن بر روی یک تکه فرش در حال نماز خواندن شدند.

استاندار خراسان: جامعه امروز جهانی و جهان اسلام نیازمند فرهنگ رضوی است

همچنین در این مراسم علی رضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی طی سخنانی گفت: جامعه امروز جهانی و جهان اسلام نیازمند فرهنگ رضوی است و روش و منش و حکمت امام رئوف در تعامل با اقوام و مذاهب پاسخی به نیازهای جهان تشنه تعالی و آرامش  کرامت انسانی است.

وی گفت: با عنایت به انتخاب مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 و اهمیت مضاعف این شهر فرهنگی در توسعه فرهنگ رضوی از جایگاه پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای افزایش سطح اثرگذاری این مقوله، همت مضاعف اصحاب فرهنگ و هنر و دست اندرکاران جشنواره بین المللی امام رضا و عنایت عالیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را طلب می‌کند.

ما الفت دیرینه به این در داریم /انسی به سلاله پیمبر داریم

خواهان کرامتیم از درگه عشق/کی دست ز دامان رضا برداریم

همچنین در این مراسم پیام رییس جمهور نیز توسط علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد.

علی جنتی سخنان خود را با این ابیات آغاز کرد:

السلام ای خسرو اقلیم طوس / السلام ای حضرت شمس الشموس

السلام ای صاحب مجد و شرف / یا شریف النفس یا خیرالنفوس

همچنین وی صحبت های خود را اینگونه به پایان برد:

ای پاک مرد یثربی/در طوس خوابیده

من تو را بیدار می دانم/زنده تر، روشن تر از خورشید عالمتاب

از فروغ و فر شور و زندگی سرشار می دانم

در پایان این مراسم نیز هدایا و لوح های یادبود برگزیدگان این دوره از جشنواره به برترین‌های داخلی و خارجی تقدیم و همه برگزیدگان اعم از برگزیدگان این دوره و ادوار گذشته با علمای حاضر در همایش و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عکس یادگاری گرفتند.

اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در شب میلاد این امام همام به همراه تزیینات و گل آرایی خاص سالن صبا وجد و شور و هیجان خاصی را به همه خادمان و علاقه مندان و همینطور مسافران از اقصی نقاط دنیا برای زیارت آن حضرت داد.

ارسال نظرات