همایش کشوری بازسازی واقعه غدیر، صبح روزیکشنبه 8 شهریور به صورت میدانی در شهر آران و بیدگل اصفهان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۶۰۵۶۳
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،میثم رضوانپور، دبیر ستاد بازسازی غدیرخم اصفهان در گفتگو با خبرنگار کوله بار گفت: این همایش برای دومین بار در کشور به میزبانی سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان و با حضور مسئولین نواحی بسیج کشور،فرماندهان و کارگردانان نواحی مجری و مسئولین اردویی سپاه استانها در تاریخ 8 شهریور 94 در شهر آران و بیدگل اصفهان برگزار می گردد.
 
وی افزود: این همایش با حضور بیش از ۱۳۲ شهرستان کشور در آستان محمد هلال ابن علی این برگزار می‌شود.
 
رضوانپور گفت: با توجه به اینکه این‌گونه همایش‌ها معمولا درمراکز استان‌ها انجام می‌شود به خاطر ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی که دستگاه‌های دولتی و اجرایی آران و بیدگل دارند بازرسان سازمان بسیج میزبانی این همایش را به این شهرستان داد.
 
دبیر ستاد بازسازی غدیرخم استان اصفهان ضمن تقدیر وتشکر ازکلیه دستگاههای دولتی، نهادهای نظامی وانتظامی این شهرستان که ناحیه مقاومت بسیج را درتشییع جنازه شهدای غواص و گمنام یاری کردند تصریح کرد: همزمان با برگزاری اولین همایش کشوری واقعه غدیر در شهرستان آران و بیدگل در ۱۴ نقطه استان اصفهان نیزاین مراسم درروزعید غدیر برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: گسترش فرهنگ ولایت، تعمیق هویت دینی در جامعه و آماده سازی محیط مناسب برای امکان درک قوی تر از اصول و مبانی جمهوری اسلامی به خصوص ولایت فقیه از اهداف این همایش است.
 
رضوانپور افزود: در همایش یاد شده توسط هنرمندان و کارگردانان، حادثه تاریخی و مذهبی غدیر خم بصورت نمادین و توام با اجرای آخرین اطلاعات به نمایش گذاشته می شود.
 
گفتنی است در بخش پایانی این همایش نیز کارگاه های آموزشی ویژه متولیان، برگزار کنندگان و کارگردانان با هدف انتقال مفاهیم و محتوای واقعه غدیر با حضور اساتید مجرب تشکیل می شود .
انتهای پیام
ارسال نظرات