مدیر کل نظارت و ارزیابی واحد عمرانی بنیاد مسکن کل کشور

35 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور دارای طرح هادی هستند

مدیر کل نظارت و ارزیابی واحد عمرانی بنیاد مسکن کل کشور گفت: 35 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور دارای طرح هادی هستند.
کد خبر: ۸۵۶۰۵۶۴
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، حسین شنوائی، در بازدید از پروژه های اجرائی بنیاد مسکن در روستای اندبیل خلخال افزود: 35 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور دارای طرح هادی هستند.

شنوایی ادامه داد : اولویت اول بنیاد مسکن در شروع طرح هادی در روستاها، محل های خاص و عمومی بوده. و سعی می شود، با اجرای طرح هادی هم از لحاظ مذهبی و هم اجتماعی ،کمک شایانی به بافت روستائی شود.

شنوایی اضافه کرد در پروژه‌ی روستای اندبیل که جز روستاهای هدف گردشگری است علاوه بر کف سازی برخی از محل ها ، فضاها و آب نما ، پارکینگ و فضای سبز و پارک تفریحی پیش بینی شده است.

شنوائی بر ساخت ساز بومی و استفاده از مصالح بومی تاکید کرد

شنوائی در جواب این سوال که اینکه چند سال است که طرح هادی روستاها از جدول کشی و آسفالت به بومی سازی ارتقاء یافته؟ گفت: از سال 84 تحول اساسی در طرحهای هادی روستائی کشور اتفاق افتاد .که طرح هادی را به بهسازی فضاهای عمومی و بافت قدیمی تغییر دادیم.

وی افزود: با ارتقاء طرح هادی بومی سازی اثرات خوبی داشته، هم سیما و هم منظره روستا بهبهود پیدا کرده. و هم با این کار جریانات اجتماعی که رو به فراموشی بود. توانستیم دوباره احیاء کنیم و مهمتر از همه تاثیر به سزائی در روحیه مردم، و بازگشت مردم به روستا ها را داشته است.

شنوائی تصریح کرد : در روستاهائی که این روش به کار برده شده است. ارزش منطقه ای و اقتصادی نیز توسعه یافته است.

در پایان این بازدید شنوائی ضمن تشکر ویزه از دولت تدبیر و امید در کمک به به طرح های بنیاد مسکن افزود: علی رغم محدودیت اعتبارات ملی و استانی از نمایندگان مجلس درخواست می کنیم. با حل مشکل کمبود اعتبارات، بتوان عقب ماندگی ها در پروژه های این بنیاد را جبران نمائیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار