خبرهای داغ:
زهرا نصیری
معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی اصفهان خبرداد:
در 3 ماه اخیر در استان اصفهان 48 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری شده است.
کد خبر: ۸۵۶۰۷۰۸
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان،معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بخش کشاورزی در سال‌های اخیر مشمول بی‌مهری و کم‌لطفی‌های زیادی شده است و اگر به گذشته برگریدم، سرمایه‌گذاری‌ها در بخش کشاورزی دولتی بود اما اکنون بخش خصوصی و غیر دولتی وارد میدان شده‌اند و از مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در استان اصفهان 47 درصد از منابع بخش خصوصی بوده است.

احمد صفی ،با بیان اینکه در 3 ماه اخیر در استان اصفهان 48 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری شده است، افزود: بیشترین سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در زمینه دام و طیور، زیربنائی و تولیدات گیاهی بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی عمدتا منابع دولتی صرف و سرمایه‌گذاری‌ها توسط دولت مدیریت شده است اما در این سال‌ها کاهش سهم دولت در سرمایه‌گذاری‌ها توسط بخش خصوصی پر شده است گفت: استان اصفهان از جایگاه، امکانات و شرایط خوبی برای توسعه کشت گلخانه‌ای برخوردار است که در حال حاضر 100 هکتار از اراضی این استان با حمایت صندوق توسعه ملی در بحث کشت گلخانه‌ای در حال فعالیت است.

صفی؛ تاکید کرد:سهم دولت در پروژه‌های فعلی کشاورزی 25%، تسهیلات دریافتی توسط بخش خصوصی 23% و آورده‌های شخصی 52% بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: در هفته دولت 12 طرح شاخص با اعتباری بالغ بر 232 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که کاشان و اصفهان بالاترین میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را داشته است.

وی گفت: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی و خشکسالی در کشور و استان اصفهان، دولت در برنامه 4 ساله‌ای برای بهبود وضعیت کشاورزی تدوین کرده است که تا کنون در استان اصفهان 98 درصد اهداف محقق شده است.

صفی بیان داشت: تعداد پروژه‌های افتتاح شده تا خرداد امسال و در هفته جهاد کشاورزی 202 پروژه بود که با 173 پروژه فعلی به 375 پروژه می‌رسد و مبلغ سرمایه‌گذاری آن نیز 1126 میلیارد ریال اعلام شده است.

وی افزود: این پتانسیل‌ها در حالی در بخش کشاورزی استان مشاهده می‌گردد که هنوز این بخش مورد بی‌مهری مسئولان استانی و کشوری قرار گرفته و به خوبی تامین اعتبار نمی‌شود.

صفی با اشاره به سرمایه‌گذاری 488 میلیارد ریالی دو ماهه اخیر رتبه‌بندی این سرمایه‌گذاری‌ها را به ترتیب در دام و طیور، زیربنایی و تولید گیاهی و گلخانه‌ای اعلام کرد.

انتهای پیام/63055/

ارسال نظرات
آخرین اخبار