همزمان با میلاد هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) دوره آموزشی تربیت و تعالی ویژه بسیجیان، فرماندهان پایگاه های مقاومت، شورای حوزه های مقاومت و مدیران نظارت و تأیید صلاحیت حوزه های و پایگاه های مقاومت برگزار گردید.
کد خبر: ۸۵۶۰۷۰۹
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸



خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارش روابط عمومی و تبلیغات ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه شمالی در این مراسم که فرمانده سپاه ناحیه سوادکوه شمالی و جمع کثیری از بسیجیان شهرستان نیز حضور داشتند حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید حسین ابراهیمیان در سخنانی ضمن گرامیداشت میلاد امام رضا (ع) خطاب به جوانان حاضر در مراسم اظهار داشتند: شما جوانان باید در این سن جوانی قدر نعمت های خود را بدانید.

ابراهیمیان نعمت ها را با اشاره به بیانات امام هشتم شیعیان اینچنین بیان نمود: اولین نعمتی که خداوند به ما داد و باید سپاسگزار آن باشیم نعمت انسان بودن است چون هیچ اصراری نبود که خداوند ما را انسان بیافریند. اگر خداوند ما را جماد می آفرید یا ما را جزء نبات می آفرید، جز خوراک حیوان بودن فایده دیگری نداشتیم.

وی در همین رابطه ادامه دادند: دوین نعمتی که خداوند به ما عطا فرمود نعمت خرد و اندیشه است. اینکه قدرت تفکر و تعقل را داشته باشیم و سوین نعمت نعمت دین، نعمت اسلام است. وی به نقش دین در زندگی بشر اشاره نمودند و تأکید نمودند: 200 سال پیش بعد از رنسانس دانشمندان عصر آن روز گفتند که دیگر جایگاه دین به اتمام رسیده و باید از این به بعد بشر با علم زندگی کند اما امروزه می بینیم که بشر متنبه شده است.

ابراهیمیان افزود: زندگی بدون دین پوچ و تهی است، غرب امروز به این نتیجه رسیده است که اشتباه کرده اند که بشر امروز را از آموزه های دینی دور نگه داشتند و امروز به این نتیجه رسیده اند که راه تعالی بشر رجوع به دین است تا به زندگی معنا و مفهوم بخشد چرا که دین آمد تا به نیازهای اساسی و متعالی انسان پاسخ دهد.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه استان مازندران دیگر نعمتی که خداوند به ما عنایت فرمود را نعمت وجدان دانست که قرآن از آن به نفس لوامه یاد می کند و اظهار داشت: این نیرو درون انسان مشخص می کند که چه کاری خوب و چه کاری بد است. وجدان نیرویی است که هر کار خوبی انجام دادید به انسان آرامش می دهد و هر کاری بدی انجام دادید انسان را متأثر می کند. ابراهیمیان پنجمین و مهمترین نعمتی که خداوند به انسان عطا فرمود را نعمت جوانی معرفی نمودند که از مهمترین جایگاهی است که در قیامت از انسان سوال می شود از این رو به جوانان توصیه نمودند که قدر این نعمت را بدانند و آن را در راه درست مصرف نمایند.

حجت الاسلام ابراهیمیان در پایان به جوانان سفارش نمود که زندگی را سخت نگیرند چرا که سخت بودن زندگی معلول سخت گرفتن زندگی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها