وی با بیان اینکه راه‌های ساده برای کاهش مشکلات مردم در ادارات وجود دارد، افزود: برای رفع مشکل مردم نیاز است که جهاد اداری در کشور شکل گیرد.
کد خبر: ۸۵۶۰۷۶۰
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمدحسن قدیری‌ابیانه ظهر امروز در همایش روز بسیج کارمندی مازندران و معرفی شهید شاخص کارمندی استان در ساری اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در بسیج کارمندی کشور و استان مازندران انجام شده است.

وی به بخشی از مشکلات اقتصادی کشور و نیز تصوری که برخی‌ها از درآمد نفتی دارند، اشاره و تصریح کرد: مردم اطلاع دقیقی از میزان قیمت فروش نفت ندارند، با بررسی میزان فروش نفت در سال 91 اگر رقم فروش نفت در اختیار افراد قرار می‌گرفت به هر نفر 67 هزار تومان می‌رسید.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: توهم درآمد کشور از فروش نفت باید از کشور برداشته شود، باید زمینه‌ای در کشور فراهم شود که در سایر بخش‌ها کشور به توانمندی‌ برسد.

قدیری‌ابیانه بر لزوم شکل‌گیری جهاد اداری در کشور و تغییر جدی در سبک زندگی اقتصادی تأکید کرد و گفت: توهم درآمد کشور از فروش نفت باید از کشور برداشته شود، باید زمینه‌ای در کشور فراهم شود که در سایر بخش‌ها کشور به توانمندی‌ برسد.

وی یکی دیگر از مشکلات اساسی مردم را مصرف‌گرا بودن عنوان کرد و بیان داشت: باید تلاش کنیم که فرهنگ کار و تلاش در کشور رونق بگیرد.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه 8.5 میلیون شاغل و بازنشسته در کشور هستند، بیان داشت: این موضوع فاجعه است، سن بازنشستگی در دنیا سال به سال در حال افزایش است ولی در کشور سال به سال کاهش پیدا می‌کند.

این استاد دانشگاه با اعلام اینکه هر دولت شعار کوچک‌سازی را مطرح می‌کند، افزود: دولت‌ها پس از استقرار دلشان نمی‌خواهد هم حزبی‌های خودشان را کنار بگذارند و حتی نسبت به افزایش تعداد کارکنان نیز اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه میزان کار مفید در کشورهای پیشرفته هشت تا 9.5 ساعت است، یادآور شد: در کشور ما طی بررسی انجام شده در سال همت مضاعف و کار مضاعف به 62 دقیقه در روز رسید.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه فرهنگ کار در کشور نیاز به تقویت جدی دارد، ادامه داد: در حال حاضر روندی در کشور پیش می‌رود که اگر فردی خوب کار کند مورد تمسخر قرار می‌گیرد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه باید میزان مراجعات به ادارات را کاهش داد، افزود: مردم وقتی به ادارات مراجعه می‌کنند دیگر ارباب رجوع نیستند، حضور مردم در ادارات باید فرصتی برای خدمت به مردم باشد ولی در کشور ما به سهولت نسبت به رسیدگی امور مردم کمتر توجه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه راه‌های ساده برای کاهش مشکلات مردم در ادارات وجود دارد، افزود: برای رفع مشکل مردم نیاز است که جهاد اداری در کشور شکل گیرد.

قدیری‌ابیانه در پایان با اعلام اینکه سبک زندگی اقتصادی کشور ما نیز به تغییر جدی دارد، گفت: اقتصاد کشور ما اقتصاد استراحتی است در بسیاری از شاخص‌ها در حوزه کار و تلاش وضعیت کشور ما مطلوب نیست.

رونمایی از تمبر شهید شاخص کارمندی سال مازندران با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، خانواده شهدا ، مادر و فرزندشهید گلوگاهی، مدیران و مسئولان استان بهمراه تجلیل از برترین های بسیج کارمندی مازندران پایان بخش برنامه بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها