مسئول بسیج سازندگی شهرستان قوچان گفت: کیفیت برخی از طرح های کشاورزی شهرستان را تاحدی ارتقاء داده ایم که علاوه بر تامین نیاز های داخلی به توان صادرات رسیده اند.
کد خبر: ۸۵۶۰۷۸۸
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲

حجت‌الله زاهدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: در زمینهٔ هدفمند کردن طرح‌های اقتصاد مقاومتی که با تسهیلات بسیج سازندگی راه‌اندازی می‌شد توانسته‌ایم چرخه تولید و فروش شترمرغ را ایجاد نماییم.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵ کارگاه شترمرغ در استان راه‌اندازی شده که از مرحله جوجه‌کشی تا بسته‌بندی و فروش گوشت شترمرغ در آن کارگاه‌ها انجام می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی قوچان با تأکید بر اینکه سعی بر تقویت تولیدات کشاورزی داریم، افزود: تولیدات شترمرغ با رایزنی‌هایی که انجام‌شده به سبب کیفیت کار با کارشناسان مجرب به شهرها و کشورهای همسایه نیز صادرشده است.

ایجاد اشتغال برای 10 نفر

زاهدی تسهیلات اعطاشده به صنایع تبدیلی این شهرستان را موفق ارزیابی کرد و عنوان داشت: درزمینهٔ صنعت بسته‌بندی کشمش ۲ کارگاه راه‌اندازی شده است که متوسط روزانه ۱۰ نفر را به‌صورت مستقیم صاحب شغل کرده‌ایم.

راه اندازی استخر پرورش 5000 قطعه ماهی

وی از راه‌اندازی استخر ۵۰۰۰ قطعه‌ای ماهی در این شهرستان خبر داد و افزود: این استخر دومین طرح پرورش ماهی است که با آب چاه در این شهرستان راه‌اندازی شده که علاوه بر مصرف در استخر پرورش ماهی برای کشاورزی زمین‌های پایین‌دست نیز استفاده می‌شود که طبق اظهار کارشناسان محصولات زراعی را تقویت خواهد کرد.

ایجاد 100 طرح اقتصاد مقاومتی در قوچان

مسئول بسیج سازندگی قوچان بیان داشت: در این شهرستان تاکنون ۱۰۰ طرح اقتصادی راه‌اندازی شده که حضور کارشناسان مجرب همراهمتقاضی موفقیت تولیدشان را تضمین کرده و کیفیت تولید را به حد صادرات رسانده ایم.

زاهدی با اشاره بر اینکه کشت زعفران با تسهیلات اقتصاد مقاومتی بازار خوبی را ایجاد کرده است، گفت: در سال ۹۲ و ۹۳ به ترتیب با ۳۰ و ۳۵ تن برداشت زعفران بوده است.

راه اندازی گلخانه 2000 متری

وی عنوان داشت: در ادامه طرح‌های اقتصادی و حمایت از تولید یک گلخانه کشت صیفی‌جات و توت فرهنگی توسط یکی از بانوان تحصیل‌کرده زراعت و باغبانی شهرستان راه‌اندازی و به بهره برداری رسیده و همچنین گلخانه ۲۰۰۰ متری کشت صیفی‌جات در حال راه‌اندازی است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان قوچان در انتها بیان داشت: توسعه طرح‌های کشاورزی در شهرستان قوچان به سطحی رسیده است که تولیدکنندگان تازه‌وارد با حمایت تولیدکنندگان دوره‌های قبل از خدمات تأمین نهاده مشاوره و فروش بهره مند می‌شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها