کارشناس امورز فرهنگی و اجتماعی گفت: در فقه اسلامی چیزی به اسم طلاق توافقی نداریم و طلاق توافقی مسئله ای است که در کشور ما عرف شده است.
کد خبر: ۸۵۶۰۸۲۴
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، طلاق توافقی یکی از بحران‌های تازه خانواده‌های ایرانی و از آسیب‌های اجتماعی رو به گسترش است، در حالی که در گذشته حساسیت‌های زیادی نسبت به طلاق وجود داشت که باعث می‌شد حکم طلاق صادر نشود، اما امروز به راحتی حکم طلاق توافقی صادر می‌شود، به همین دلیل شاهد افزایش طلاق‌های توافقی در جامعه می باشیم.

« حجت الاسلام مصطفی فاطمی بصیر»  کارشناس امور فرهنگی و اجتماعی در گفتگو با خبرنگار یزدندا، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به مسئولان قوه قضائیه در خصوص مبارزه با پدیده طلاق توافقی گفت: در فقه اسلامی چیزی به اسم طلاق توافقی نداریم و طلاق توافقی مسئله ای است که در کشور ما عرف شده است.

فاطمی بصیر اظهار کرد: شیوع ناهنجاری های اخلاقی از آثار این پدیده شوم ضد فرهنگی است.

وی افزود: برخی زوج ها با شرط اینکه اگر در طول زندگی به توافق نرسیدیم طلاق بگیریم و این شرط خود سبب می شود که زوج ها دیگر علاقه، تعهد و هیچ پایبندی نسبت به زندگی نداشته باشند.

امام جمعه سابق خاتم اذعان کرد: طبیعی است پیوند های زناشویی که بر اساس التهاب های زود گذر شکل می گیرند زن و شوهر نمی توانند به هم وفادار باشند.

وی گفت: در مراجعات زوجینی که با هم اختلاف دارند به دادگاه ها خیلی از آنها با حضور در کلاس های مشاوره و کمک هایی روانشناسی که به آنها ارائه می شود به زندگی باز می گردند.

فاطمی بصیر اظهار کرد: برای جلوگیری از پدیده شوم طلاق به هر صورت باید اسباب ازدواج آسان فراهم شود.

وی افزود: ازدواج باید بر اساس عقلانیت باشد و معیارهای اخلاقی در انتخاب همسر در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام فاطمی بصر گفت: باید برای ایجاد جامعه ای سالم باید نظام خانواده ها مستحکم باشد و این تنها با ترسیم نظام خانواده از منظر دین برای جوانان به دست می آید. 

ارسال نظرات