خبرهای داغ:
معاون تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی:
طرح طلایه داران معروف عصاره تذکر لسانی است و تمامی افراد جامعه می‌توانند با مراجعه به پایگاه های بسیج یا ستاد ثبت نام و در این طرح شرکت کنند.
کد خبر: ۸۵۶۰۸۳۱
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم لطفیان در نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر ضمن تبریک میلاد امام رضا(علیه السلام) با اشاره به طرح طلایه داران معروف گفت: این طرح عصاره تذکر لسانی است که چند وقت پیش در حال اجرا بود.

وی با اشاره به طرح طلایه دارن معروف عنوان کرد: تمامی افراد جامعه برای اجرا و احیاء این فریضه در جامعه می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

معاون تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه افرادی که در طرح طلایه‌داران معروف ثبت‌نام می‌کنند؛ در قالب گروه‌های 10 نفره سازماندهی می شوند، ادامه داد: در هر گروه یک نفر به عنوان سرگروه انتخاب و برای ماموریت‌های تذکر لسانی حداقل سه نفر از افراد این گروه حضور می‌یابند.

لطفیان ادامه داد: علاقمندان می توانند از طریق پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات و سازمانها و یا با مراجعه به ستاد نام نویسی کنند و با شرکت در آموزش های لازم در این طرح با ستاد همکاری داشته باشند.

معاون تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: کارکنان دستگاههای اجرایی که در این طرح شرکت می‌کنند، رسالت درون سیستمی و برون سیستمی دارند که در رسالت برون سیستمی ماموریت از طریق ستاد به آنها محول می‌شود.

معاون تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به رسالت اصحاب رسانه عنوان کرد: خبرنگاران به عنوان چشم بینای آسیب های اجتماعی هستند و می توانند بدون دخالت در حریم خصوصی افراد و در مکانهای عمومی مشکلات و آسیب هایی که در سطح جامعه وجود دارد را اطلاع رسانی کنند.

لطفیان تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر نباید موجب هرج ومرج در جامعه شود برای همین باید براساس ضوابط خاصی که وجود دارد این فریضه الهی در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن قانون امر به معروف و نهی از منکر گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر در ارتباط با درگیری فیزیکی با افراد وظیفه‌ای ندارند و وظیفه آنها تنها تذکر منکری است که در جامعه انجام می شود واعمال مجازات بر عهده قانون است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها