خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: مسلمانان شیعه و تسنن همه در برابر استکبار جهانی یک حقیقت واحد هستند و باید بدور از اختلافات در برابر توطئه های دشمنان بخصوص انگلیس و آمریکا هوشیار باشیم.
کد خبر: ۸۵۶۰۸۳۹
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت السلام والمسلمین ایمانی در نشست مشترک علمای تشیع و تسنن شهرستان درمیان با تبریک دهه کرامت با اشاره به شکل گیری و تاریخچه فرقه های ضاله اظهارداشت: در طول تاریخ انگلیس متخصص بر تفرقه افکنی هست باید توجه داشته باشیم و مراقب خط و ربط های دشمن باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امروز دشمن دنبال یک نقطه ضعف می گردد، گفت: انگلیس و دشمنان ما با حضوردر بلاد اسلامی به دنبال نقطه ضعف ما هستند .

وی با اشاره به اینکه ما باید به فتوای آیت الله سیستانی توجه داشته باشیم که گفتند اهل سنت خود شما هستند جان شما هستند، ادامه داد: شیعه و سنی را یکی فرض کنید و هیچ دوگانگی نباشد همه در مقابل استکبار یک حقیقت واحد هستیم.

این کارشناس مذهبی افزود: وقتی که یک عالم بادید الهی نگاه کنند نگاهش این میشود ما نباید عواطف و احساسات همدیگر راتحریک کنیم .

ایمانی با بیان اینکه امروز دشمنان هزینه های کلان برای تفرقه افکنی می کنند، گفت: هم اکنون منطقه خراسان جنوبی امن ترین و سالم ترین بود چون علمای فریخته ای دارد که توانسته اند معنای وحدت را درک کنند .

ایمانی با اشاره به اینکه هر ضربه ای که امت اسلامی خورده است علتش بی بصیرتی بوده ، متذکرشد: اگر افق اختلافات کم شود و بنشینیم طلبه گی با هم بحث کنیم خیلی از اختلافات ریشه کن می شود .

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه نگذاریم اختلافات به کوچه و بازار کشیده شود، عنوان کرد: این مسائل را در محافل علمی و علمایی مطرح کنیم ما علما اهل تسنن و تشیع با بحث به نتیجه علمی می رسیم اما اگر این مباحث خارج از این محافل و در گوچه و بازار و رادیو تلویزیون مطرح بشود تنها کسی که از ان بهره می برد استکبار است.

وی با تاکید بر اینکه انگلیس شبکه به نام مستقله دارد که در آن دو نفر یک شیعه و یک سنی را به جان هم می اندازد ، تصریح کرد: در ظاهر برای رفع اختلاف کارمی کند ولی در اصل به دنبال ایجاد اختلاف در بین مسلمین هستند.

این استاد حوزه متذکرشد: تفاوت نگاه جمهوری اسلامی با انگلیس در این است که انگلیس شبکه المستقله را می اندازد و می خواهد در مورد اختلاف بحث کندبا هدف اختلاف افکنی است.

وی ادامه داد: ولی جمهور اسلامی با ابتکار وحدت کنفراس وحدت راه می اندازد و فقط با حضور علماء اهل تسنن و تشیع و درمورد مسائل دقیق فنی و تخصصی کلامی و فقی بحث می شود و نمی گذارد این بحث ها به کوچه و بازار کشیده شود.

این استاد حوزه ودانشگاه تاکید کرد: امروزه دشمن خواب نیست و دارد برای ما برنامه ریزی می کند 37 سال است که ما در این کشور تجربه پیدا کردیم اما فکر نکنیم که دشمن خواب بوده آنها هم 37 سال نقاط ضعف ما رو پیدا کردند ما از چه ناحیه ای ضربه می خوریم شیعه مطیع فرمان مرجعیت هست پس می ایند برایش مرجع تراتشی می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها