خبرهای داغ:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ملت ایران و رهبری در مذاکرات هسته‌ای تنها راه "عقب نشینی آبرومندانه" را برای آمریکایی‌ها باز گذاشتند.
کد خبر: ۸۵۶۰۸۶۵
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره «شهید شاخص قشر بسیج کارمندان کشور» به تجلیل از شهیدان رجایی و باهنر و شهید غلامعلی نیکخواه و شهدای بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات کشور پرداخت.

وی در مورد سالروز ولادت امام رضا (علیه السلام) گفت: میلاد با سعادت هشتمین ستاره درخشان امامت و هدایت را به محضر فرزند برومند ایشان حضرت ولی عصر (عج) و مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران و شما برادران و خواهران استان چهار محال وبختیاری به ویژه مردم متدین و شهید پرور بروجن تبریک عرض می‌کنم، همچنین یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: حضرت امام (ره) راهی را در مسیر ملت ایران قرار دادند که شهدا پیشگامان و طلایه‌داران این راه شدند شهدا با پرچم «هیهات من الذله» در پیشاپیش ملت ایران و به فرمان مقتدای خود راه و نقشه امام(ره) را در هدایت جامعه پیاده کردند. سوال اینجاست که این راه امام و راه شهدا چه بود.

رضایی تصریح کرد: راه امام نه راه روشنفکران غرب زده بود و نه راه مرتجعین بی درد. راه امام نه راه اسلام امریکایی بود و نه راه آخوندهای درباری. راه امام راه اسلام ناب محمدی (ص) بود.  راه امام و راه شهدا راه آزادی واستقلال ملت ایران بود. راه امام راه اقتدار و سربلندی ملت ایران بود. راه امام و راه شهدا مسیری برای بازگشت به خویش بود. راه دستیابی به خودباوری و اعتماد به نفس بود. راه امام و راه شهدا فعال کردن توانایی‌های داخلی در سیاست و دفاعی و امنیت بود، راه امام راه پیشرفت و تعالی بشر است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به تبیین ویژگی‌های «دشمنان راه امام» پرداخت و خاطرنشان کرد: دو گروه داخلی و حامیان خارجی آنها رقیب و بعضاً دشمنان راه امام هستند، راه امام را قبول ندارند و با آن مخالفت می‌کنند. این دو گروه یکی غرب‌زده‌ها و لیبرال‌زده‌ها هستند و گروه دیگر مرتجعین و واپس گراها.  این ها متاسفانه برخی از اوقات رقابت خود را با راه امام به صورت دشمنی در می‌آورند. از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از ده فتنه صورت گرفته است که عموماً زیر سر تندروهای لیبرالی و ارتجاعی بوده است که آخرین آن فتنه سال 88 بود.

وی تاکید کرد: ما با رقابت جریان‌ها موافقیم ولی مخالف با دشمنی و کارشکنی و فتنه‌گری آنها هستیم، استفاده لیبرال زده ها از انحصار‌طلبی و استبداد در مبارزات سیاسی در قبل از انقلاب موجب تشکیل دولت پهلوی شد و پس از انقلاب از یک طرف موجب کند شدن پیشرفت ملت ایران و از سوی دیگر موجب فتنه‌ها شد.

سردار رضایی گفت: اگر تردید لیبرال زده‌ها در علم، در فناوری، در اقتصاد، فرهنگ و تردید در پیشرفت ملت ایران نبود و اگر دخالت و کار شکنی اربابان آنها از خارج نبود ملت ایران ده برابر وضعیت فعلی در اقتصاد پیشرفت می‌کرد، با دو قطبی کردن جامعه و با ایجاد تفرقه و با فریبکاری و فرا فکنی موجب کندی روند انقلاب و بعضاً به ایجاد فتنه‌هایی هم دست می‌زنند. آنها متاسفانه قواعد بازی را رعایت نمی کنند، دشمن مشترک و رقیب مشترک آنها راه امام و انقلابیون بوده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آسیب‌های ناشی از جریان تردید در مسیر انقلاب و اداره کشور، گفت: بزرگ‌ترین آسیب این دو گروه ایجاد تردید در اداره کشور بوده است این تردید موجب کندی و عقب ماندگی در اداره کشور شده است. لیبرال زده‌ها چون معتقد هستند تا زمانی که ما تسلیم خواسته‌های آمریکا و غرب نشویم روی سعادت و پیشرفت را به خود نمی‌بینیم و مرتجعین معتقدند که اقتصاد مهم نیست و نباید در اولویت زندگی قرار گیرد. نتیجه افکار و اعتقادات لیبرال‌ها و مرتجعین توقف پیشرفت ملت ایران است آنها که می‌گویند اقتصاد مهم نیست و کار بکار دنیا نداشته باشید! و آنها که می گویند صبر کنید تا آمریکا بیاید! هردو موجب هدر رفتن زمان و وقت ملت ایران می‌شوند. هردو موجب می‌شوند که توانایی‌های ملی و استعدادها و ظرفیت بومی شهرها و استانها و جوانان کشور ما بکار گرفته نشود.

«در حالی که راه امام، راه بیداری ملت ایران برای بکارگیری توانایی‌های خویش است. راه امام راه خودباوری و اعتماد به نفس است. راه امام می‌گوید «و کاد الفقر ان یکون کفرا و لا معاش له لا معاد له»، راه امام می‌گوید چشمان خود را باز کنید ببینید چرا غرب نمی‌خواهد ملت ایران پیشرفت کند. راه امام می‌گوید منتظر آمریکا ماندن یک سرابی بیش نیست. زمان و عمر ملت ایران را به هدر ندهید. لیبرال زده‌ها و غرب زده‌ها پیشرفت‌های غرب را به رخ انقلابیون می‌کشانند و یا حمایت‌های آمریکا را از برخی از متحدین خود مثل کره جنوبی و آلمان و ژاپن را به ما نشان می‌دهند و حتی برخی‌ها همکاری‌های اقتصادی چین و آمریکا را دلیل می‌آورند که گویی تنها راه پیشرفت ملت ایران همراهی و همکاری با آمریکاست.»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما چگونه به شما که چشمان خود را بسته‌اید بفهمانیم که آمریکا نمی‌خواهد به ملت ایران کمک کند. آمریکا خواهان پیشرفت ملت ایران نیست، اگر بود در زمان شاه این کار را می‌کرد علیه دولت ملی مصدق که دست دوستی به سوی آمریکا دراز کرد کودتا نمی‌کرد، از طرف دیگر ملت‌هایی مثل کره و ژاپن و چین که شما نام می‌برید از خودباوری و اعتماد به نفس شروع کردند و برنامه داشتند.

وی تصریح کرد: لیبرال زده‌ها بدون برنامه برای پیشرفت کشور منتظر آمریکا و غرب نشسته‌اند حالات آنها شبیه شیفتگانی است که عقل از سرشان بدر آمده است، این شیفتگی آنها را به یک بت‌پرستی مدرن کشانده است، یک نمونه آن همین مذاکرات اخیر است که اگر آمریکا هسته‌ای شدن ایران را پذیرفته چون ناچار شد. یعنی ملت ایران و رهبری تمام راه‌ها را بروی آمریکا بست و یک راه را برای آنها باز گذاشت: راه عقب نشینی آبرومندانه. لذا عقب‌نشینی کرد شما این اقدام آمریکا را دوستی آمریکا با ملت ایران می‌دانید آمریکا در همین عقب‌نشینی فریبکاری کرده‌اند و بلکه دشمنی کرده‌اند. یعنی راهی را که باز کرده‌اند مین‌گذاری کرده‌اند، محدودیت‌هایی که در فعالیت‌های هسته‌ای قرار داده‌اند و یا زمان‌های طولانی که قرار داده‌اند مشکوک و مکارانه است. آنها امیدوارند که در همین ده سال رژیم ایران عوض می شود و به خیال خام خود، خواب ساقط شدن جمهوری اسلامی را می‌بینند.

رضایی در ادامه به دوران‌های دشمنی و کارشکنی‌های غرب علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا طی هفتاد سال اخیر دهها برنامه علیه ملت ایران را به اجرا در آورده است، که برخی از روسای جمهوری آمریکا به تعدادی از آنها اشاره کرده اند. کلینتون به کودتا علیه دولت ملی ایران و اوباما به حمایت‌های آمریکا از صدام حسین اشاره کرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با برشمردن اقدامات خصمانه آمریکا در قبل از انقلاب اسلامی علیه ملت ایران به کودتا علیه دولت ملی مصدق و حمایت از سرکوب نهضت پانزده خرداد و تلاش برای کودتا در جریان انقلاب اسلامی با فرستادن ژنرال هایزر به ایران اشاره کرد و در تشریح اقدامات خصمانه ودشمنی های آمریکا علیه ملت ایران پس از انقلاب اسلامی به حمایت آمریکا از ضد انقلابیون ایران در جریان ناامنی‌ها و ترورها و انفجارات سال‌های اول انقلاب، حمایت آمریکا از جنگ و تجاوز ارتش بعثی به سرزمین ایران اسلامی، بی محلی و بی‌توجهی به اقدامات تنش زدایی دولت های سازندگی و اصلاحات و توهین و افترا و تهدید ایران در دوران بوش و اعمال تحریم‌های ظالمانه طی 5 سال اخیر اشاره کرد.

رضایی افزود: ممکن است عده ای بگویند که آمریکا به اشتباهات خودش پی برده و می خواهد دوستی کند ما می گوییم دوستی علایمی دارد. آیا آمریکا حاضر است این علایم را از خودش نشان دهد؟آیا حاضر است ، دست از دخالت در امور داخلی ایران بردارد و دست از نفوذ و تلاش برای انحراف شعارهای مردم بکشد. آیا حاضر است تحریمها را کاملا بردارند و مانع کشورهای دیگر برای تجارت و سرمایه گذاری با ایران نشوند و دست به تحریمهای جدید نزنند؟

یک علامت دیگر این است که آمریکا مانع گسترش توان دفاعی و تقویت امنیت ما نشوند مانع موشک سازی و تقویت بنیه دفاعی ما نگردند. همچنین دارایی های ما را در آمریکا آزاد کنند.

وی در ادامه با اشاره به رفتار شناسی آمریکا گفت: اگر این کشور به دنبال بهبود شرایط خود در منطقه است بایستی با ملتهای منطقه مثل عراق وسوریه و لبنان دشمنی نکند  و خصمانه درگیر نشود.

وی در ادامه گفت:  اگر اسراییل حماقت کند و بخواهد به ایران حمله کند البته ما دندانهای اسراییل را در دهان او خرد خواهیم کرد و اما آیا در چنین شرایطی آمریکا از اسراییل حمایت نخواهد کرد و روبروی ما در جنگ نخواهد ایستاد؟ آمریکا اگر راست می گوید بیاید این شرایط را اعلان کند و بگوید من می‌خواهم از گذشته ام فاصله بگیرم. ولی اگر آمریکا تحریم‌ها را کاملاً بر ندارد و مانع تقویت بنیه دفاعی ما بشود و دست از دخالت در امور داخلی ما برندارد پس آمریکا نمی خواهد با ملت ایران دوستی کند .آمریکا در دوران شاه با ملت ایران دوستی نکرد و در سال 32 کودتا کرد حالا آیا در دوران نظام جمهوری اسلامی می خواهد دوستی کند. هیهات من الفریب و هیهات من الساده اندیشی.

سردار رضایی افزود : اگر امثال من به سپاه پاسداران بر می گردیم، معنای آن این است که همه ما تا آخرین قطره خون آماده دفاع از ارزشهای انقلاب هستیم.

وی افزود: دوران تعامل یکطرفه با غرب در ایران به پایان رسیده است. من می خواهم بار دیگر به غربیها بگویم خواب و خیال دوران قاجار و پهلوی را از سر خود بیرون کنید دولت و ملت ایران از شما یک رابطه برابر و همراه  با احترام می خواهند مردم ایران حاضر نیستند راه امام وشهدا را ازدست بدهند بخاطر شما سکوت کنند و در مقابل ظلم و تجاوز شما ودوستانتان در منطقه خاموش باشند مردم ایران حاضر نیستند ثروت‌های ملی خودرا در مقابل کالاهای مصرفی شما به بهای ناچیزی خرید و فروش کنند، ملت ایران حاضر نیستند برای رضایت شما دست از پیشرفت خود بردارند ملت ایران اجازه دخالت در امور داخلی خودرا به شما نمی‌دهند.

رضایی تاکید کرد: ممکن است عده ای بگویند شما انقلابیون با این روحیه نمی توانید در روابط بین المللی راهی باز کنید در دنیا منزوی می شوید. اگر این حرف درست بود که شش کشور بزرگ جهانی بمدت دوازده سال پشت میز مذاکره با ایران نمی نشستند و به ایران هیچ امتیازی نمی دادند ، بله ما معتقدیم با اقتدار ومنطق راه خود را در روابط بین المللی باز خواهیم کرد و انحصار طلبی غرب را در تجارت جهانی خواهیم شکست.

وی در پایان گفت: قبل از تحریم‌ها، شخص مقام معظم رهبری از 15 سال پیش بر تولید علم و فناوری و توسعه دانش‌های نوین از جمله دانش صلح طلبانه هسته‌ای تاکید کردند. همین تاکید باعث شد که ایران صاحب این دانش شد و غرب را وادار به مذاکره با ایران کرد. این تدبیر ایشان باعث شد هم ما صاحب دانش هسته‌ای شویم و هم راه توسعه کشور بازگشایی شود. لذا هم اقتدار و هم منطق باید باهم باشند. اگر تیم شجاع و وفادار تیم دیپلماسی انصافاً زحمت کشیدند، تلاش کردند و نتیجه‌ای گرفتند، حاصل این تدابیری است که مقام معظم رهبری در دولت‌های گذشته برای توسعه دانش هسته‌ای ایجاد کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها