خبرهای داغ:
وزیر انرژی آمریکا می‌گوید بازرسی بیشتر از برنامه هسته‌ای ایران تا ابد صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۵۶۰۸۷۰
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، «ارنست مونیز» در مصاحبه با شبکه کی‌ان‌پی وابسته به شبکه پی‌بی‌اس آمریکا گفت: من فکر می‌کنم مهم است ساختار اساسی این توافق را درک کنیم. نخست این که این توافق طی 15 سال واقعاً همه جنبه‌های برنامه ایران را به عقب بازمی‌گرداند. در حقیقت یکی از راههایی که رئیس جمهور تأکید کرده است ما باید مذاکره کنیم این است که اطمینان یابیم به‌خلاف امروز که ایران در صورتی که تصمیم بگیرد، واقعاً در آستانه برنامه تسلیحاتی قرار دارد و شاید دو ماه با آن فاصله دارد، ما این زمان را دست‌کم به یک سال و شاید بیشتر بازگردانیم.

وی گفت: 15 سال محدودیت‌های بسیار قوی بر برنامه هسته‌ای آنها اعمال می‌شود اما برای همیشه راستی آزمایی، شفافیت و بازرسی بیشتر انجام می‌شود، بنابراین ما از همان روز نخست تا ابد به‌نسبت نداشتن توافق راستی آزمایی بیشتر خواهیم داشت.

وزیر نیروی آمریکا گفت: جیم کلپر مدیر اطلاعات ملی ما گفته است در حالی که ما هرگز نخواهیم گفت می‌توانیم به‌صورت صددرصد هر اقدام خاص در پیش گرفته شده (از طرف ایران) را شناسایی کنیم اما وی گفته است این توافق به ما میدان دید قابل توجه و فزاینده برای هر نوع برنامه ایران خواهد داد و این البته بازدارنده نیز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها